دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
۰ نفر

مردی که ۵ سال قبل جوانی را به قتل رسانده اما همچنان متواری است، به‌طور غیابی در دادگاه کیفری محاکمه و به قصاص محکوم شد.

روز 18شهريور ماه سال90 جسد مرد جواني كه با ضربات چاقو به قتل رسيده بود، در پاكدشت كشف شد. بررسي‌هاي اوليه نشان مي‌داد كه او همراه خانواده‌اش در همان نزديكي زندگي مي‌كرد اما هنوز معلوم نبود چه‌كسي وي را به قتل رسانده است. با انتقال جسد به پزشكي قانوني تحقيقات پليس براي رازگشايي از اين جنايت آغاز شد.

هنگام وقوع جنايت همسر مقتول از خانه خارج شده و مقتول در فاصله كمي از خانه‌اش به قتل رسيده بود. همسر مقتول در اين‌باره به مأموران گفت: ساعت 9صبح بود كه از خانه بيرون رفتم تا شارژ تلفن همراه بخرم اما چند دقيقه بعد يكي از همسايه‌ها با من تماس گرفت و گفت كه شوهرم را كشته‌اند. من هم سراسيمه خودم را به خانه رساندم و ديدم كه شوهرم به قتل رسيده است اما نمي‌دانم چه‌كسي اين كار را كرده است.

در جريان تحقيقات ميداني پليس، معلوم شد كه يكي از همسايه‌ها صحنه جنايت را ديده است. او مشخصات مرد جواني را در اختيار پليس گذاشت و گفت كه او وقتي كوچه خلوت بود با چند ضربه چاقو مرتكب قتل شده است. با به‌دست آمدن اين سرنخ مأموران بلافاصله متهم را شناسايي كردند اما وقتي به مخفيگاهش رفتند، او گريخته بود.

با وجود اين خواهر متهم اطلاعات بيشتري درباره برادر فراري‌اش به مأموران ارائه كرد. او گفت: برادرم سراغم آمد و گفت كه به 700هزار تومان پول نياز دارد و بايد هر چه سريع‌تر فرار كند. او گفت كه مي‌خواهد به استراليا بگريزد و براي اين كار وقت زيادي ندارد. وقتي درباره اين عجله از او پرسيدم گفت كه يك نفر را به قتل رسانده است. او گفت كه مقتول به همسرش نظر داشته و به همين دليل وي را به قتل رسانده است.

ديگر جاي ترديدي در مجرم‌بودن اين مرد وجود نداشت و در اين شرايط مأموران تلاش‌هاي خود را براي دستگيري وي بيشتر كردند؛ با وجود اين نتوانستند وي را دستگير كنند. در اين شرايط پرونده با صدور كيفرخواست به دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد.
صبح ديروز درحالي‌كه با گذشت 5سال از اين جنايت همچنان متهم متواري است، جلسه رسيدگي به اتهام وي به‌طور غيابي در شعبه چهارم به رياست قاضي اصغر عبداللهي و با حضور قاضي كيخا برگزار شد.

در اين جلسه پدر و مادر و 6 فرزند مقتول خواستار قصاص قاتل شدند. سپس وكيل مدافع تسخيري متهم در غياب او به دفاع پرداخت و گفت: با اينكه موكلم متواري است اما دلايل و شواهد محكمي عليه او وجود ندارد. از اين‌رو خواستار برائت وي هستم. در اين شرايط ختم جلسه اعلام شد و قضات دادگاه بعد از شور، متهم را به‌طور غيابي به قصاص محكوم كردند.

کد خبر 361990

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha