یکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸
۰ نفر

پسر جوانی که در اقدامی جنون‌آمیز ۱۰ نفر را در منطقه نظام‌آباد با چاقو مجروح کرده و یک نفر را نیز به قتل رسانده بود با بخشش از سوی اولیای دم، به لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شد.

هرچند اين جوان با اين بخشش از قصاص نجات مي‌يابد اما دادگاه انقلاب وي را به اتهام محاربه به اعدام محكوم كرده است.
عامل اين جنايت كه جواني به نام حسين است عصر روز 26مهرماه سال91نخستين صحنه از جنايت خود را در يك مرغ فروشي كليد زد. او با برداشتن چاقوي مرغ فروشي صاحب آنجا را مجروح كرد و درحالي‌كه در خيابان مي‌دويد 10زن و مرد ديگر را با چاقو مجروح كرد و گريخت.

به‌دنبال اين حادثه چند نفر از مجروحان حادثه به بيمارستان منتقل شدند و يكي از آنان كه مردي 42ساله بود به‌دليل شدت جراحات وارده جان سپرد. هيچ كدام از مجروحان پسر جوان را نمي‌شناختند و معلوم نبود او با چه انگيزه‌اي دست به اين جنايت زده است. با اين حال چند ساعت بعد او در قم دستگير شد. متهم مشكلات روحي را انگيزه اصلي خود از اين اقدام اعلام كرد و گفت مواد‌مخدر مصرف نكرده است.

يكي از اقدامات پسر جوان چاقوكشي و قدرت‌نمايي بود به همين دليل وي به اتهام محاربه در شعبه 15دادگاه انقلاب محاكمه و به اعدام محكوم شد. از سوي ديگر وي به اتهام قتل عمدي نيز در دادگاه كيفري محاكمه و به قصاص محكوم شد. اما با گذشت 4سال از اين جنايت اولياي دم مقتول وي را بخشيدند.

به اين ترتيب وي صبح ديروز در شعبه دوم دادگاه كيفري يك به لحاظ جنبه عمومي جرم محاكمه شد. او در اين جلسه گفت: من به‌دليل مشكلات روحي كه داشتم ناخواسته دست به اين جنايت زدم. مي‌دانم كه اشتباه كرده‌ام اما از خانواده مقتول به‌خاطر اينكه من را بخشيده‌اند ممنونم. در پايان اين جلسه قضات براي صدور رأي وارد شور شدند. اين جوان در حالي از مجازات قصاص به‌خاطر قتل عمدي نجات يافت كه حكم اعدام او به اتهام محاربه همچنان پابرجاست.

کد خبر 362589

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha