مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
۰ نفر

سیدمحمد فخار : خبرهای خوشی از زیر‌زمین پایتخت مخابره شد. ۱۵ خبرنگار آمدند و با چشم و دوربین خود صحنه‌هایی را دیدند و ثبت کردند که در محله‌های فرسوده شهر بیشتر به معجزه شبیه است.

مترو

از سال 93روند ساخت عميق‌ترين خط متروي پايتخت از 2جبهه جنوبي و شمالي آغاز و ديروز اين خبر از سوي مسئولان اعلام شد كه عمليات حفاري، ريل‌گذاري خط اول و لاينينگ آن به‌طور كامل به پايان رسيده و ريل‌گذاري خط دوم نيز 95درصد پيشرفت داشته است. همچنين 5ايستگاه اين خط در فاز نخست تا پايان سال به بهره‌برداري مي‌رسد. اين 5ايستگاه شامل محمديه، بريانك، كميل، رودكي و نواب مي‌شوند. همچنين مترو از 2ايستگاه مهديه و هلال‌احمر فعلا عبور مي‌كند تا اين ايستگاه‌ها نيز به چرخه بهره‌برداري اضافه شوند. هم‌اكنون هر روز 5435نفر 3شيفته در خط 7مشغول كار هستند تا افتتاح مترو به سال‌جاري برسد.

  • خطرات كار در بافت فرسوده

مازيار حسيني، معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهردار تهران صبح ديروز پا‌به‌پاي خبرنگاران در مترو حاضر شد و خبرهاي خوشي از اين خط به رسانه‌ها داد. به گفته وي، احداث خط 7يكي از سخت‌ترين عمليات‌هاي زيرزميني بود. اين خط مترو«L» شكل است و اين سختي كار را دوچندان مي‌كرد. همچنين سستي خاك، بالا بودن خط آب‌هاي زيرزميني و فرسودگي ساختمان‌ها در طول مسير، احداث را سخت‌تر مي‌كرد.

  • ركورد جابه‌جايي با خط 7

با احداث خط 7، يك ميليون و 1620مسافر ديگر توسط مترو جابه‌جا خواهند شد. حسيني گفت: امسال و سال آينده با افتتاح خطوط 6و 7ركورد بهره‌برداري 30كيلومتر مترو را خواهيم شكست. وي در مورد سرفاصله قطارها در خط7 نيز تصريح كرد: سرفاصله قطارها در خطوط جديد 30دقيقه است و با زير بار رفتن بيشتر خط، سرفاصله‌‌ها نيز كاهش مي‌يابد. معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري با بيان اينكه ريل‌گذاري اين خط انجام شده است، گفت: منتظر تكميل ايستگاه‌ها براي افتتاح هستيم؛ چراكه معتقديم ايستگاه‌ها بايد به‌صورت صددرصد تكميل شده و سپس به بهره‌برداري برسند.

  • افزايش سرعت همراه با كيفيت

سرعت ساخت خط 7طي ماه‌هاي اخير به رشدي چشمگير رسيده اما كيفيت همچنان فداي اين سرعت نشده است. ديروز هابيل درويشي در قطار تك‌واگنه‌اي كه خبرنگاران را از ميدان محمديه به بريانك مي‌رساند با اعلام اين خبر گفت: ما در ساخت خطوط مترو عجله نداريم، ولي سرعت همراه با حفظ كيفيت موجب شده تا خطوط مترو زودتر تكميل شده و مورد بهره‌برداري قرار بگيرند. بدين‌ترتيب افزايش سرعت ساخت خطوط مترو موجب كاهش كيفيت نشده است.

به گفته مديرعامل شركت متروي تهران، كار 80روزه در خط 7متروي تهران در 15روز انجام شده است و در اين خط سرعت همراه باكيفيت در حال انجام است و عجله‌اي نداريم. وي بيان داشت: 4ماهي كه براي ايستگاه‌هاي مشابه وقت گذاشته بوديم در خط 7مترو به 40روز رسانده‌ايم و كيفيت در اين خصوص كاهش نيافته است.

درويشي خاطرنشان كرد: واحدهاي HSE (ايمني) نيز در متروي تهران مستقر هستند و پرسنل مترو در 3شيفت فعاليت مي‌كنند. وي با اشاره به اينكه ريل‌گذاري ايستگاه‌ها به اتمام رسيده است، گفت: در ابتداي بهره‌برداري از خط 7مترو بعضي از ايستگاه‌ها درحال تكميل تجهيزات عبوري خواهند بود. مديرعامل شركت متروي تهران درباره ايستگاه‌هايي كه در فاز نخست مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرند، گفت: ايستگاه‌هاي محمديه، بريانك، كميل، رودكي ونواب صفوي در فاز اول به بهره‌برداري مي‌رسند. درويشي درباره افتتاح كامل خط 7مترو اظهار داشت: خطوط 6و 7مترو در سال آينده به‌طور كامل مورد بهره‌برداري قرار خواهند گرفت.

  • ويژگي‌هاي ممتاز خط 7

خط 7مترو از جنوب شرق تهران در نزديكي ورزشگاه تختي آغاز مي‌شود و با حركتي كه از سمت شرق به غرب دارد، پس از طي 25كيلومتر به ميدان صنعت مي‌رسد و سرانجام در شهرك نفت در شمال غرب تهران پس از 30كيلومتر به پايان مي‌رسد. در فاز نخست اين پروژه، قرار است 10كيلومتر مترو در جنوب غربي شرق افتتاح شود. ايستگاه محمديه در خط يك و ايستگاه نواب در خط2، ايستگاه‌هاي تقاطعي در خط‌7 هستند كه تا پايان سال مورد بهره‌برداري قرار خواهند گرفت. نكته حائز اهميت اين است كه خط 7 از زير تمامي خطوط مترو عبور مي‌كند و به‌عنوان عميق‌ترين خط مترو شناخته مي‌شود.

نمودار

کد خبر 362246

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha