مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۹
۰ نفر

سیدمحمد فخار: ۱۶ بهمن روبان قرمز دیگری در پایتخت بریده می‌شود تا تعداد ایستگاه‌های متروی تهران به ۱۰۷ برسد.

مترو

15بهمن سال گذشته بود كه شهردار تهران به شهروندان وعده داد كه «‌هر‌ماه يك ايستگاه مترو را در تهران افتتاح مي‌كنيم.» از آن روز تا‌كنون 12‌ماه گذشته و 12ايستگاه افتتاح شده مترو، 12گواه بر عمل به وعده سال گذشته است. ايستگاه هروي امروز (شنبه ۱۶ بهمن‌ماه) با حضور شهردار تهران افتتاح مي‌شود. اين بيست و دومين ايستگاه خط ۳ متروست كه به بهره‌برداري مي‌رسد تا تنها 2ايستگاه ديگر به نام‌هاي اقدسيه و شهيد محلاتي از نيمه شمالي اين خط باقي بماند. طول خط ۳ مترو ۲۸ كيلومتر است و ۲۴ ايستگاه دارد كه با افتتاح ايستگاه هروي به‌عنوان بيست و دومين ايستگاه از اين خط تنها 2ايستگاه ديگر تا بسته شدن كامل پرونده ساخت، تجهيز و بهره‌برداري از اين خط باقي مانده است.

  • مشخصات و هزينه ايستگاه

ايستگاه متروي هروي ۱۴ هزار مترمربع زيربنا دارد كه در زمان ساخت ۷۸ هزار مترمربع خاكبرداري، ۴۰۰۰ هزار تن آرماتوربندي، ‌۳۲ هزار تن بتن‌ريزي و ۲۸ هزار مترمربع قالب‌بندي در آن انجام شده است.عمق اين ايستگاه از ريل تا سطح زمين ۲۴ مترمربع است و در آن ۱۰ دستگاه پله‌ برقي نصب شده است. مازيار حسيني، معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهردار تهران در اين‌باره گفت: ساخت اين ايستگاه ۱۳۰ ميليارد تومان هزينه در بر داشته كه به تفكيك در بخش سويل ۶۰ ميليارد تومان و در بخش تجهيزات ثابت ۷۰ ميليارد تومان بودجه صرف شده است.

  • روزانه 20هزار نفر جابه‌جايي

براساس پيش‌بيني‌هاي انجام‌شده درخصوص ميزان جابه‌جايي مسافر از اين ايستگاه، روزانه ۲۰ هزار نفر مسافر از اين ايستگاه جابه‌جا خواهند شد و جابه‌جايي در خطوط متروي تهران را به مرز 4ميليون سفر نزديك مي‌كنند. مازيار حسيني با اشاره به سختي كار در مراحل ساخت ايستگاه هروي توضيح داد: با توجه به عبور اين ايستگاه از زير بزرگراه شهيد صياد شيرازي به‌عنوان يكي از پر‌ترددترين بزرگراه‌هاي پايتخت، احتمال تغيير هرگونه رفتار خاك وجود داشت كه با بررسي‌هاي دقيق و لحظه‌اي كه درخصوص رفتارشناسي خاك در مراحل ساخت انجام شد، احتمال بروز هرگونه خطر و يا حادثه در زمان ساخت اين ايستگاه به صفر رسيد.
وي درباره موقعيت مكاني ايستگاه هروي در كنار بزرگراه شهيد صيادشيرازي بيان كرد:

اين ايستگاه از سمت شرق در حاشيه بزرگراه شهيد صياد شيرازي بالاتر از ورودي بزرگراه همت روبه‌روي خيابان نيروي هوايي(گلستان) قرار دارد و از سمت غرب نيز از خيابان وفايي‌منش، كوچه گيتي، لاين كندرو بيمارستان گلستان قابل دستري شهروندان خواهد بود.

نمودار

کد خبر 360856

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha