بامداد ۱۸ اسفند شهردار تهران و جمعی از معاونان وی از خط ۷ در آستانه افتتاح آن بازدید کردند.

قالیباف

اين خط كه از جنوب شرق تهران و محدوده ورزشگاه تختي آغاز مي‌شود پس از عبور از خيابان‌هاي آهنگ، ميدان قيام، خيابان مولوي، ميدان محمديه، بزرگراه نواب، خيابان انقلاب، بيمارستان امام‌خميني، بوستان گفتگو و برج ميلاد در نهايت به ميدان صنعت در شهرك قدس مي‌رسد.

اين خط با 30كيلومتر طول داراي 22ايستگاه است. آنطور كه هابيل درويشي، مديرعامل شركت متروي تهران روز گذشته به همشهري گفت هم‌اكنون صد درصد تونل‌ها و عمليات احداث ايستگاه‌هاي اين خط به پايان رسيده و نصب تجهيزات و نازك‌كاري در آن در حال انجام است. به گفته وي ساخت اين خط به‌طور كلي بيش از 97درصد پيشرفت داشته و بايد منتظر بهره‌برداري از آن در آينده نزديك بود.

آنطور كه مديرعامل شركت متروي تهران و حومه اظهار داشت، در بازديد ديروز شهردار تهران دستور رفع مشكل اعتباري براي تكميل خط7 را نيز داده و قرار است به‌زودي منابع لازم از سوي بانك شهر و منابع مالي شهرداري تهران تأمين شود. درويشي همچنين تأكيد كرد: كل ساخت خط7 اعتبار 6هزار ميليارد توماني نياز داشت كه از اين ميزان هزينه صورت گرفته 50درصد جزو تعهدات قانوني دولت است اما تاكنون اعتباري براي اين خط پرداخت نشده است. همچنين براي تكميل خطوط 7 و فرودگاه امام در سال95 بايد ماهانه حدود 200ميليارد تومان هزينه مي‌كرديم كه با پيگيري شهرداري و شوراي اسلامي شهر تهران اين اعتبار محقق شده است.

پيش از اين مازيار حسيني، معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران در بازديد خبرنگاران از مراحل ساخت خط7 گفته بود: تا پايان امسال فاز نخست خط7 متروي تهران به طول 10كيلومتر و 5ايستگاه مسافرگيري شده و مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد. به گفته حسيني، اين خط عميق‌ترين خط متروي تهران است كه از زير تمام خطوط متروي تهران عبور مي‌كند.

کد خبر 364475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار