علی اصغر محمدی: آموزش 200 هزار مادر تهرانی با برگزاری همایش علمی آموزشی مدرسین آموزش خانواده طرح رحمت، توسط سازمان مرکزی انجمن اولیا و مربیان رسما آغاز شد.

براساس این طرح 200 هزار نفر از مادران دانش آموزان در تهران و شهرستان های استان تهران در قالب هزار دوره آموزشی در طول سال تحصیلی 87-86 در مدارس راهنمایی و متوسطه دخترانه آموزش می بینند.

مدت دوره آموزشی مادران تهرانی 24ساعت است که طی 3 روز در قالب دوره های آموزش خانواده با موضوع تربیت دینی اجرا می شود.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در این باره گفت: مشکلات خانواده‌ها برای حضور نیافتن در مدرسه ناشی از ضعف فرهنگی است.

ابوالفضل خادمیان افزود: بسترهای فرهنگی لازم برای حل این مشکلات باید سریع‌تر فراهم شود و این مشکلات ارتباطی به ساختار آموزش و پرورش ندارد.

وی گفت: در حال حاضر تشکیل کلاس‌های آموزش خانواده و تکریم اولیا 2خواسته اصلی اولیا از مدیران مدارس است.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که مسئولیت اجرای طرح رحمت در استان تهران، امسال از سوی مرکز امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری، به سازمان مرکزی انجمن اولیا و مربیان واگذار شد اظهار داشت: سطح آگاهی خانواده‌ها به ویژه مادران در تربیت فرزندان مؤثر است و والدینی که پیگیر سرنوشت تحصیلی و تربیتی فرزندان خود هستند، به مراتب بازدهی بیشتری در تربیت فرزندان خود نسبت به والدینی که از رغبت لازم برای حضور در مدرسه برخوردار نیستند دارند.

خادمیان از انجمن اولیا و مربیان به‌عنوان رکن اصلی مدرسه نام برد و گفت: یکی از دلایل عمده استقبال نکردن اولیا از حضور در مدرسه، نا آگاهی والدین است و ضرورت دارد در زمینه آموزش والدین با رویکرد تربیتی و دینی به‌طور جدی فرهنگ‌سازی شود.

رئیس سازمان مرکزی انجمن اولیا و مربیان افزود: با اعتبار یک میلیارد تومانی، امسال بیش از 500 هزار والد در سراسر کشور تحت آموزش‌های رایگان خانواده قرار می‌گیرند.

براساس این گزارش طرح رحمت یا طرح آموزش مدرسان ویژه و برگزاری کلاس‌های آموزش خانواده در سراسر کشور، به صورت آزمایشی در استان‌ها و به‌طور عملی از6ماهه دوم سال 85 آغاز شد که در این طرح بیش از 4 هزار مدرس آموزش خانواده، حدود 500هزار نفر را در 16 جلسه آموزش 2 ساعته تحت آموزش قرار دادند.

اعتبار اجرای طرح رحمت در سال گذشته 600 میلیون تومان بود که این اعتبار امسال به یک میلیارد تومان افزایش یافته و این اعتبار متناسب با جمعیت هر استان و توانایی مشاوران امور بانوان استانداری‌ها یعنی مسئولان اصلی اجرای طرح در ایجاد پایگاه‌ها و تعداد کلاس‌های بیشتر، اختصاص می‌یابد.

کد خبر 36150

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز