مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک مطالعه آماری نشان داده است که میانگین مدت زمان معاینه بیماران توسط پزشکان عمومی در انگلیس فقط ۱۰ دقیقه است که در بین کشورهای توسعه‌یافته، کمترین زمان معاینه محسوب می‌شود.

معاینه پزشک با بیمار

به گزارش ایسنا، روسای پزشکان عمومی در این کشور ضمن بیان این مطلب اظهار داشتند: این زمان برای معاینه، بسیار کوتاه است و حجم کاری مازادی که به دلیل تعطیلی پیشنهادیِ بیمارستان‌ها به پزشکان عمومی تحمیل می‌شود، خدمات مراقبتی را بی‌ثبات خواهد کرد.

این طرح‌های پیشنهادی از سوی مسئولان بهداشتی محلی و با ادعای مدرنیزه کردن سیستم سلامت ملی این کشور ارائه شده است.

حدود ۴۴ برنامه در انگلیس پیشنهاد شده که بسیاری از آنها به دنبال کاهش خدمات بیمارستانی و سوق دادن این خدمات‌رسانی‌ها به سوی جامعه پزشکان عمومی با هدف صرفه‌جویی اقتصادی و با ادعای افزایش کارآیی سیستم سلامت ملی هستند.

به این ترتیب شرایط جدید، فشار مضاعفی را به پزشکان عمومی تحمیل کرده و تعداد معاینات و مشاوره‌های درخواستی از پزشکان عمومی طی پنج سال گذشته نزدیک به یک چهارم افزایش یافته و این در حالی است که پزشکان عمومی معتقدند بالا رفتن میانگین سنی جمعیت این کشور این معنی را دارد که تعداد بیشتری از بیماران با مشکلات پیچیده‌ای روبه‌رو می‌شوند که در یک جلسه ۱۰ دقیقه‌ای معاینه قابل رفع نیستند.

نتایج مطالعه انجام گرفته براساس اطلاعات به دست آمده از پزشکان عمومی در ۱۱ کشور از جمله آلمان، فرانسه، استرالیا و آمریکا نشان می‌دهد زمان اختصاص یافته برای معاینات پزشکی توسط پزشکان عمومی در انگلیس در میان کشورهای توسعه یافته کمترین زمان است.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، این اطلاعات نشان می‌دهد ۹۲ درصد جلسات معاینه در انگلیس در کمتر از ۱۵ دقیقه انجام می‌شود در حالی که در کشورهای دیگر ۲۷ درصد است و این وضعیت می‌تواند به روند درمان بیماران آسیب وارد کند.

کد خبر 361367

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha