سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس اتاق بازرگانی تهران از معاف شدن سود ارز مالیاتی از مالیات و عوارض خبر داد.

Currency

به گزارش ایسنا، مسعود خوانساری در بیست و سومین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: معافیت سود تسعیر ارز صادرات از هر گونه مالیات و عوارض یکی از مطالبات بخش خصوصی از دولت بود که اکنون محقق شده است.

وی ادامه داد: بازگشت ارزش افزوده کالاهای صادراتی حل شده است و با ابلاغ سازمان امور مالیاتی کشور قرار شده تا ۸۰ درصد آن بلافاصله بازگردانده شود و ۲۰ درصد دیگر نیز پس از تایید دفتر بازگردانده می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران افزود: یکی دیگر از درخواست‌های بخش خصوصی از دولت این بود که با توجه به رشد منفی بخش صنعت در سال ۱۳۹۴، اظهارنامه‌های مالیاتی بنگاه‌های کوچک و متوسط توسط سازمان امور مالیاتی مورد قبول قرار گیرد. این موضوع ابتدا مورد پذیرش سازمان مالیاتی قرار نگرفت اما در حال حاضر انجام شده و قرار است به زودی ابلاغ شود.

خوانساری ادامه داد: در مورد موضوع حسابرسی شش ماهه شرکت‌ها توسط سازمان امور مالیاتی معاون اول رئیس جمهور گفته‌اند که این موضوع در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی طرح می‌شود و امیدواری وجود دارد که تا آخر امسال به نتیجه برسد.

وی اضافه کرد: بر طبق مواد دوم و سوم قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، اتاق بازرگانی از دولت درخواست کرده است تا قبل از تصویب و ابلاغ هر بخش‌نامه‌ای نظرات بخش خصوصی گرفته شود.

کد خبر 361302

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha