یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: تقوی‌نژاد با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی می‌داند که برخی ممکن است درآمد کلان داشته باشند، ولی از پرداخت مالیات معاف باشند، اظهار کرد که معتقدیم معافیت‌های مالیاتی باید ساماندهی شوند.

به گزارش ایسنا، سید کامل تقوی‌نژاد در نشست خبری که در سازمان امور مالیاتی برگزار شد، در پاسخ به ایسنا، درباره معافیت‌های مالیاتی نابجا بیان کرد: ما هم اعتقاد داریم که معافیت‌های مالیاتی باید ساماندهی شوند. ما معافیت‌ها را بررسی کردیم و متوجه شدیم که برخی معافیت‌ها در حالی اعمال می‌شود که افراد مشمول ممکن است درآمدهای کلان داشته باشند.

وی با آوردن مثالی گفت: اکنون درآمد مدارس غیر انتفاعی بیش از دانشگاه‌هاست و برخی از آنها سالانه ١٥ میلیون تومان از دانش آموزان دریافت می‌کنند، ولی مالیات پرداخت نمی‌کنند.

تقوی‌نژاد ادامه داد: برخی توسط قانونگذار معاف شده‌اند که به نظر من باید ساماندهی شوند و اکنون معافیت‌های مالیاتی بخش‌های مختلف برای ساماندهی در دست بررسی است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی بیان کرد: در چهار ماه نخست سال جاری ٢٧ هزار و ٥٠٠ میلیارد تومان درآمد مالیاتی داشتیم که این میزان حاکی از رشد ٢٩ درصدی درآمد مالیاتی نسبت به مدت مشابه سال قبل است و تحقق ٩٥ درصدی را نسبت به بودجه مصوب و تحقق ٩٩.٥ درصدی نسبت به پیش‌بینی سازمان را نشان می‌دهد.

او ادامه داد: همچنین از کل درآمد مالیاتی وصول شده حدود ١٦ هزار و ٦٠٠ میلیارد تومان از طریق مالیات مستقیم محقق شده که نشان‌دهنده تحقق ٩٩ درصدی نسبت به پیش‌بینی بودجه و رشد ٢٥ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است. در بخش مالیات بر ارزش افزوده نیز در آمد چهار ماهه سازمان ١١ میلیارد تومان بوده است که نشان‌دهنده تحقق ٨٩ درصدی نسبت به بودجه مصوب و رشد ٣٥ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

کد خبر 343874

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha