همشهری آنلاین: معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور از آغاز معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان از تیر ماه ۱۳۹۵ خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر سورنا ستاری در سومین مراسم رونمایی از محصولات دانش‌بنیان، با تاکید بر اینکه وجود ذخایر نفت و گاز موجب شده که بزرگترین ظلم به ایران وارد شود، افزود: ما زمانی ابن‌سیناها و فارابی‌ها را داشتیم که در آن زمان زیست‌بوم آنها موجود بوده است.

وی با تاکید بر اینکه در زیست‌بوم‌های کشورهایی همچون عربستان دانشمند استخراج نمی‌شود، اظهار کرد: کارآفرینی هیچ گاه با پول مفت تولید نمی‌شود، بلکه حاصل تلاش و کوشش مردمان یک کشور است.

ستاری، خرید محصولات خارجی را به معنای از دست دادن یک شغل در کشور دانست و ادامه داد: در این مدت دو سال در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سعی کردیم که بفهمانیم آینده کشور نیروهای انسانی آن است نه نفت و گاز.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با اشاره به برخی از نیازهای شرکت‌های دانش‌بنیان مانند معافیت‌های مالیاتی و گمرکی خاطرنشان کرد: در چهارشنبه هفته جاری در معاونت علمی با حضور 36 شرکت فعال در بخش‌های اقتصادی شرکت‌های دانش‌بنیان جلسه‌ای در زمینه فعالیت‌های گمرکی برگزار خواهیم کرد.

ستاری در عین حال با تاکید بر اینکه حل تمام مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق معاونت علمی میسر نخواهد شد، رفع چالش‌های این شرکت‌ها را در گرو همکاری تمام دستگاه‌ها با شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد.

رییس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه در دو سال گذشته تعریف دقیقی از دانش‌بنیان شدن در کشور نبود، افزود: ولی در حال حاضر از حوزه علوم انسانی تا فناوری‌های پیشرفته موضوع دانش‌بنیان شدن مطرح است، ضمن آنکه دانشگاه‌ها نیز به این مقوله توجه ویژه‌ای دارند.

وی با اشاره به آمادگی این معاونت برای توسعه خدمات بیشتر به این شرکت‌ها اظهار کرد: در سال جاری برای اولین سال معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان اعمال می‌شود، این در حالی است که دولت در شرایط بد مالی قرار دارد.

ستاری با ابراز امیدواری از اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی در سال جاری فعالیت خود را با شتاب بیشتری دنبال کند، یادآور شد: در کنار فعالیت صندوق لازم است تا تمام موسسات مالی و بانک‌ها درگیر فعالیت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی شوند. در این مسیر نیز ما باید خام‌فروشی نفت را فراموش کنیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور از نهایی کردن بورس خبر داد و یادآور شد: طی امسال همچنین صندوق‌های خطرپذیر که سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بخش پژوهشی است، ایجاد می‌شود.

کد خبر 337707

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha