یک عضو هیأت مدیره ایران خودرو به‌دلیل آنچه که خود او بی‌قانونی، مشکلات مالی، اقتصادی و انجام معاملات ضربدری در این شرکت خودروسازی نامیده است، استعفا کرد.

به گزارش همشهري، استخدام 4300نفر نيروي كار جديد در شرايطي كه ظرفيت توليد در ايران‌خودرو 15درصد كاهش يافته است، خريد سهام شركت‌هاي زير مجموعه در شرايطي كه ايران خودرو با بحران مالي روبه‌رو است، شفاف نبودن اطلاعات و گزارش‌هاي مالي و بسياري موارد ديگر ازجمله انتقاد‌هايي است كه جمشيد ايماني، عضو هيأت مديره ايران خودرو به ساختار مديريت اين شركت وارد كرده است و سپس با ارائه يك نامه 14بندي به مديرعامل و ساير اعضاي هيأت مديره اين شركت استعفا كرده است.

ايماني در بند اول نامه استعفاي خود نوشته است: در دوره عضويت در هيأت‌مديره اساسا هيچ‌گونه دسترسي به اسناد و مدارك، قرارداد‌ها و صورتحساب‌ها براي اينجانب فراهم نشد و حتي دسترسي به حداقل اطلاعات ميسر نبود. تقاضا‌هاي موردي براي كسب اطلاع از وضع شركت نيز از سوي مديرعامل بلا‌جواب مي‌ماند، بنابر اين انجام تكاليف مندرج در اساسنامه شركت و مفاد قانون تجارت براي اينجانب ميسر نيست. برقراري جلسات هيأت مديره از نظم خاصي پيروي نمي‌كند. ايماني در بند ديگري از نامه خود نوشته است: از نظر اينجانب اطلاعات شركت و گروه ناقص و بعضا اشتباه است.

او همچنين در ادامه نامه به خريد سهام شركت ايران خودرو توسط خودش اعتراض مي‌كند و مي‌گويد چرا بايد در شرايطي كه ايران خودرو خودش با مشكلات مالي زيادي مواجه است مبالغ زيادي را صرف خريد سهام شركت‌هاي زير مجموعه خودش بكند. در بند6 اين نامه تأكيد شده است كه خريد سهام شركت‌هاي زير مجموعه ايران خودرو توسط خودش به‌معناي كاهش سرمايه است و تأكيد شده كه در طول سال‌هاي قبل بر تعداد اين سهام اضافه شده است.

ايماني مي‌نويسد: خريد سهام شركت ايران خودرو توسط شركت‌هاي تابعه و ادامه اين امر ضمن مغايرت‌هاي قانوني و تأثيراتي كه بر بازار سهام دارد و در شرايطي كه شركت ازكمبود نقدينگي و افزايش هزينه‌هاي مالي رنج مي‌برد خريد سهام شركت توسط خودش به منزله كاهش سرمايه است.

کد خبر 361243

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha