مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۰
۰ نفر

‌شهردار تهران صبح روز گذشته در مراسم افتتاح ایستگاه متروی هروی به‌عنوان صد و هفتمین ایستگاه متروی تهران که توسط خانواده شهید حسین‌زاده‌ از شهدای آتش‌نشان انجام شد، یک‌بار دیگر به معضل آلودگی هوای تهران اشاره کرد و گفت: برخی بحران‌ها نظیر آلودگی‌های آب‌، ‌خاک و هوا خسارات جانی بیشتر از حادثه پلاسکو دارد.

مترو قالیباف

محمدباقر قاليباف در اين مراسم از افتتاح يكي از استثنايي‌ترين ايستگاه‌هاي مترو از نظر زيبايي و بزرگي در آينده نزديك هم خبر داد. به گفته وي اين ايستگاه 45هزار مترمربعي در 7طبقه زير ميدان وليعصر ساخته شده و يك پلازاي بزرگ شهري به شمار مي‌رود. قاليباف از افتتاح ايستگاه شهيد محلاتي در اسفندماه سال‌جاري نيز خبر داد و اظهار اميدواري كرد كه به‌تدريج كار افتتاح ايستگاه‌هاي خطوط 6، 7 و فرودگاه حضرت امام با تلاش‌هاي شبانه‌روزي از اسفند‌ماه آينده شروع شود.

شهردار تهران يادآور شد: بعد از احداث ايستگاه‌ها درنظر داريم كه از سال آينده عمده فشار و امكانات مالي شهرداري را به توليد بيشتر واگن و قطار اختصاص دهيم و سرفاصله قطارها را كه در بعضي خطوط به 15دقيقه مي‌رسد تا 2.5دقيقه كاهش دهيم تا تمايل مردم به استفاده از وسايل نقليه عمومي و پرهيز از تردد با وسيله نقليه شخصي بيشتر شود.

  • ضعف ما و تلاش‌هاي دشمن

به گزارش همشهري ديروز قاليباف به‌عنوان سخنران اصلي مراسم افتتاح ايستگاه متروي هروي با بيان اينكه مجموعه برنامه‌ريزان و مديران با كمك مردم بايد آسايش و رفاه جامعه را به لحاظ مادي و معنوي محقق كنند، گفت: البته مردم ما بسيار فهيم، منصف و عادل هستند و عاقلانه و با درك بالا متوجه بدخواهي و توطئه‌هاي دشمنان انقلاب اسلامي مي‌شوند اما در جاهايي ممكن است از دست ما مسئولان به‌خاطر ضعف، كم‌كاري، تنبلي و وادادگي ناراحت باشند و ما را نبخشند، اگر بخواهيم ضعف خودمان را به‌حساب دشمن بگذاريم. قاليباف در ادامه سخنانش به انواع بحران‌ها نظير سيل و زلزله و يا حوادثي مثل پلاسكو اشاره كرد و گفت:‌

برخي بحران‌ها نظير آلودگي‌هاي آب‌، ‌خاك و هوا خسارات جاني بيشتر از حادثه پلاسكو دارد اما چون حادثه نيست و مداومت دارد توجه‌ها را به‌خود جلب نمي‌كند؛ بنابراين اگر با همه فشارهايي كه بر دوش شهرداري از نظر حمايت و پشتيباني است از توسعه ناوگان حمل ونقل عمومي و به‌خصوص مترو لحظه‌اي درنگ نمي‌كنيم به اين دليل است كه راه نجات آلودگي هوا و تحقق آرمان‌هاي انقلاب را در اين مي‌دانيم.

از نظر شهردار تهران، آلودگي هواي تهران قابل حل است آن هم نه در يك دوره زماني طولاني بلكه در يك دوره شش‌ساله، به همين دليل مديريت شهري مصمم است كه 100كيلومتر مترو را ظرف 3 تا 4ماه پيش رو به اتمام برساند. وي گفت: انجام اين ميزان كار عمراني اصلا كار ساده‌اي نيست اما براي صدها سال ‌به يادگار خواهد ماند.

  • تداوم فرهنگ ايثار و شهادت

محمدباقر قاليباف در بخش ديگري از مراسم ضمن تبريك دهه مبارك فجر از امام خميني(ره) به‌عنوان رهبري نام برد كه هرگز كلامي جز براي اداي حق نگفت و گامي جز در راه خدا برنداشت. وي در ادامه ياد مجاهدين و شهدايي كه در ركاب امام(ره) با همت بلند افتخارآفريني كردند و موفق شدند بعد از هزاران سال ملت را از زير سايه استبداد و استعمار خارج كرده و استقلال، آزادي و اقتدار را به آنها هديه كنند،

گرامي داشت. شهردار تهران از تداوم فرهنگ جهاد، شهادت و ايثارگري از دوران دفاع‌مقدس تا امروز سخن گفت و افزود: خيلي‌ها مي‌گفتند روحيه شهادت و ايثارگري تنها براي دهه اول انقلاب است، اما در دهه چهارم انقلاب مي‌بينيم كه جوانان براي دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالمان و امنيت كشور همچنان به ميدان مي‌روند و همان فرهنگ جهاد و شهادت و ايثار را ادامه مي‌دهند.

وي در بخش ديگري از سخنانش به حادثه پلاسكو و جانفشاني‌ها و رشادت‌هاي جوانان آتش‌نشان براي حفظ جان مردم سخن گفت و افزود: 10شبي كه آنجا بودم همه دوران دفاع‌مقدس در ذهنم دوباره مرور شد، از همان شب اول خانواده‌هايي را ديدم كه گرچه ظاهر اسلامي نداشتند اما ثابت كردند كه قضاوت از روي ظاهر اشتباه است و ارتباط با خدا و معنويت و باور به نظام و انقلاب فقط به حفظ ظاهر نيست. اينها افرادي بودند كه در آن شب‌ها هرچه از امكانات، دارو و غذا در توان داشتند با خود مي‌آوردند و تا صبح زير برف و باران براي پذيرايي از زحمت‌كشان آرام و قرار نداشتند.

شهردار تهران با تأكيد بر اينكه همان روحيات دهه اول انقلاب امروز در جامعه ما وجود دارد، گفت: بايد تلاش كنيم كه بتوانيم در سايه نظام اسلامي آسايش، رفاه، رستگاري و سعادت را براي آخرت شهروندان‌مان فراهم كنيم تا شرايط بندگي خدا در اين شهر براي مردم مهيا شود. توقع امام(ره) و شهدا و خواسته مقام معظم رهبري هم از همه ما اين است كه تلاش كنيم با محبت و همدلي براي اين مردم عزيز گام برداريم.

  • پايان 3 خط مترو تا 4 ماه آينده

محمدباقر قاليباف ديروز همچنين در حاشيه افتتاح ايستگاه متروي هروي در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سؤالات آنها پاسخ داد.
شهردار تهران با بيان اينكه آلودگي هوا جزو بحران‌هاي دائمي است، گفت: ما طرح خود براي آلودگي هوا را به دولت ارائه داديم، دوستان ما اين طرح را پذيرفتند و در بحث‌هاي كارشناسي هم قبول كردند كه اثرگذار خواهد بود اما دولت مسئوليت اجراي آن را بر عهده گرفت.

ما نيز هر همكاري را كه لازم باشد انجام مي‌دهيم اما براي مشاهده آثار اين طرح دولت بايد توضيح دهد. قاليباف ابراز داشت: آلودگي هوا تنها در تهران وجود ندارد بلكه در كلانشهرهاي اهواز، مشهد، اراك و... اين مشكلات به چشم مي‌آيد؛ با وجود اين ما فكر كرديم در تهران شايد شهرداري با كمك بقيه بتواند باري از دوش دولت بردارد.

وي عنوان داشت: با وجود آنكه حمايت لازم در توسعه حمل‌ونقل عمومي صورت نمي‌گيرد اما اين مسئله در اولويت است. بر اين اساس اميدواريم در ماه‌هاي آينده بتوانيم اين سه خط باقيمانده را به اتمام برسانيم.شهردار تهران با اشاره به پيشرفت وضعيت خط متروي فرودگاه امام‌خميني(ره) ابراز داشت: خط متروي فرودگاه حضرت امام‌خميني(ره) در مرحله بالاي 88درصد پيشرفت قرار دارد. همچنين خط7 نيز در مرحله حدود 90درصد و خط 6متروي تهران نيز در پيشرفت 88درصدي قرار دارد و تا 4‌ماه آينده اين 100كيلومتر مترو به بهره‌برداري مي‌رسند.

  • هر ماه ٢٠٠ ميليارد تومان هزينه ساخت مترو مي شود

هابيل درويشي، مديرعامل شركت متروي تهران و حومه نيز در مراسم افتتاح ايستگاه متروي هروي گفت: قيمت تمام‌شده ساخت مترو در تهران 7 تا 10برابر كمتر از ساير كشورهاست. وي با بيان اينكه پيش از اين اعلام كرده بوديم بيش از ٢٠هزار نفر در مترو كار مي‌كنند، گفت:

اكنون نزديك به ٣٠هزار نفر در 3شيفت زير زمين به كارساخت مترو مشغولند تا مطابق وعده‌اي كه داده‌ايم تا پايان اين دوره مديريت شهري ١٠٠ كيلومتر مترو تحويل شهروندان دهيم. درويشي گفت: شهرداري هر‌ماه ٢٠٠ميليارد تومان براي ساخت مترو هزينه مي‌كند اين در حالي است كه اين بودجه به سختي تأمين مي‌شود اما به‌رغم همه مشكلات به‌دليل اعتقاد و روحيه ايثار و شهادتي كه در ميان دست‌اندركاران ساخت و توسعه متروست كار همچنان با سرعت پيش مي‌رود.

کد خبر 360986

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha