پنجشنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۶ - ۱۱:۳۱
۰ نفر

به عقیده اکثر ما، درست‌کردن سوپی خوشمزه در یک فرصت کم، تنها با استفاده از سوپ‌های آماده موجود در فروشگاه‌ها امکان‌پذیر است

درحالی که کاربرد مایکروفر را در پخت سریع دست‌کم گرفته‌ایم.
به عنوان مثال، برای آماده‌سازی و پخت سوپ لذیذ و جاافتاده‌ای مانند سوپ تره‌فرنگی و کدو حلوایی – که به نحوه پخت آن  می‌پردازیم – تنها این‌بار 40 دقیقه زمان نیاز است.

مواد لازم:
- 40 گرم کره
- یک عدد یا 500 گرم تره‌فرنگی
- یک کیلوگرم کدو حلوایی (به تکه‌های متوسط خرد شود)
- 2 عدد یا 400 گرم سیب‌زمینی متوسط (خرد شود)
- 4 پیمانه یا یک لیتر آب مرغ
- نصف پیمانه یا 125 میلی‌لیتر شیر
- نصف پیمانه یا 125 میلی‌لیتر خامه

طرز تهیه:
 ابتدا یک ظرف توگود مخصوص مایکروفر را آماده کنید و کره و تره فرنگی خردشده را در آن بریزید. در ظرف را بگذارید و در مایکروفر قرار دهید. مایکروفر را روی قدرت 100 درصد یا حداکثر به مدت 5 دقیقه روشن کنید. در طول این مدت یک‌بار مواد را هم بزنید تا تره‌فرنگی در کره تفت داده شود.
پس از گذشت این مدت، کدو حلوایی، سیب‌زمینی و نصف پیمانه آب مرغ را به تره فرنگی اضافه کرده و ظرف را داخل مایکروفر بگذارید. تنظیمات مایکروفر را روی قدرت حداکثر و مدت زمان 20 دقیقه انجام دهید تا این مخلوط سبزیجات بپزد. در طول پخت، مواد را 2بار هم بزنید.
نکته: درصورتی که در این مدت زمان، سیب‌زمینی و کدو حلوایی پخته نشد، زمان پخت آن را با همان قدرت بیشتر کنید.
ظرف حاوی مواد را از مایکروفر خارج کرده و باقیمانده آب مرغ را به همراه شیر به مواد بیفزایید. حالا این مخلوط را داخل دستگاه خردکن یا غذاساز بریزید تا به مایه‌ای نرم و یکدست تبدیل شود. سپس مایه را به ظرف توگود مخصوص مایکروفر برگردانده و پس از گذاشتن در روی ظرف، دوباره با حداکثر قدرت و به مدت 5 دقیقه داخل مایکروفر حرارت دهید. در این فاصله زمانی، هم‌زدن مواد را نیز فراموش نکنید.
در پایان، سوپ را به ظرف موردنظر برای سرو منتقل کنید و خامه را روی آن بریزید.

کد خبر 36096

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز