همشهری آنلاین: دهه فجر برای بسیاری از ما یادآور دو جمله تاریخ‌ساز «شاه رفت» و «امام آمد» است؛ جمله‌هایی که روزی ناقل مهمترین اخبار تاریخ معاصر کشورمان بودند و هنوز هم به یادگار مانده‌اند.

دهه فجر؛ روزنامه

به گزارش ایسنا، در زمانه‌ای که تلویزیون، رادیو و روزنامه‌ها تنها رسانه‌های موجود برای اطلاع‌رسانی رسمی بودند، حضورشان بسیار حائز اهمیت بود و شاید به همین خاطر است که برخی از تیترهای روزنامه‌های زمستان ۵۷ هنوز ماندگار مانده و حتی نسل جوانی که آن دوران را ندیده‌اند، این تیترها را بخوبی می‌شناسند یا حداقل یک بار به گوششان خورده است. 

تیترهای روزنامه‌ها که آن روزها تعدادشان به شمار انگشتان یک دست بود در دی و بهمن‌ماه سال ۵۷، به نوعی ناقل مهمترین بخش از تاریخ معاصر کشورمان بودند؛ تیترهایی که از فروپاشی یک سلطنت و ساخت یک نظام جدید خبر می‌دادند و روزنامه‌ها را به چاپ‌های دوم و سوم می‌رساندند.

«امام آمد»؛ تیتر ماندگار دیگری است که ناقل یکی دیگر از مهمترین رویدادهای تاریخ معاصر کشورمان است. این تیتر خبر ورود امام خمینی به کشور را در تاریخ ۱۲ بهمن‌ماه سال ۵۷  روایت می‌کند. تیتر «امام آمد» توسط فریدون صدیقی، روزنامه‌نگار باسابقه انتخاب شده است. صدیقی پیشتر درباره خاطرات خود از این تیتر تاریخی، گفته است: «در روز ورود امام به همراه حسین پرتوی عکاس خبری برای تهیه گزارش به فرودگاه رفتیم و جمعیت بسیار زیادی در فضای سربسته سالن منتظر ورود امام خمینی (ره) بودند. مردم در هنگام ورود رهبر انقلاب سرود معروف «خمینی ای امام» را سر دادند و به این ترتیب امام از فرودگاه به بهشت‌زهرا رفت.»

 

دهه فجر؛ روزنامه

از ۱۲ بهمن تا ۲۲ بهمن ماه که از آن به عنوان دهه فجر یاد می‌شود، تیترهای ماندگار دیگری از روزهای مهم و سروشت‌ساز سال۵۷ روی روزنامه‌های کشور نقش بستند که مرور هر کدام می‌تواند یادواره‌ای از آن دوران باشد.

 

دهه فجر؛ روزنامه

«امام: اعضای شورای انقلاب تعیین شدند»، «امام: اگر راه مسالمت‌آمیز نبود، اعلام جهاد می‌کنم»، «بازرگان نخست‌وزیر حکومت انقلابی»، «مردم به بازرگان رأی اعتماد دادند»، «تهران صحنه جنگ خونین مسلحانه»، «رژیم متلاشی شد»، «گرامی باد بهار آزادی، اولین پیام امام در وطن» و  «امام پایان کلیه اعتصاب‌ها را اعلام کرد، شنبه روز بازگشت به کار است» از جمله تیترهایی است که اخبار مهم ۱۲ تا ۲۲ بهمن‌ماه سال ۵۷ را روایت کردند.

 

دهه فجر؛ روزنامه

دهه فجر؛ روزنامه

دهه فجر؛ روزنامه

دهه فجر؛ روزنامه

دهه فجر؛ روزنامه

کد خبر 360922

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha