مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۶ - ۱۸:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شاتل دیسکاوری و خدمه آن در پایان ماموریت 15 روزه فضایی خود برای تعمیر و تکمیل ساختمان ایستگاه فضایی بین‌المللی به زمین باز گشتند.

به گزارش آسوشیتدپرس این شاتل فضایی در ساعت 1 بعداظهر به وقت شرق آمریکا در مرکز فضایی کندی در کیپ کاناورال فلوریدا فرود آمد.

دیسکاوری به فرماندهی خانم پاملا ملروی  در مسیر بازگشت مسیری قطری را بر فراز  آمریکای شمالی از ایالت بریتیش کلمبیای کانادا  در شمال غرب تا فلوریدا در جنوب شرق این قاره را پیمود.[چطور یک فضاپیما به زمین برمی‌گردد]

دیسکاوری در طول این سفر 238 بار دور زمین چرخید و مسافتی بیش از 10 میلبون کیلومتر را پیمود.

در مدت پهلوگرفتن دیسکاوری در ایستگاه فضایی بین‌المللی، هفت نفر خدمه آن به علاوه سه سرنشین ایستگاه فضایی بین‌المللی یک مدول جدید را به نام هارمونی را به ایستگاه اضافه کردند و یک شاه تیر را از یک طرف ایستگاه به طرف دیگر آن منتقل کردند. اما هنگامی که دو باله حاوی سلول‌‌ های خورشیدی بر روی این شاه‌تیر در حال باز شدن بود، یکی از آنها  گیر کرد و در دو نقطه دچار پارگی شد.

اسکات پارازینسکی یکی از خدمه دیسکاوری در یک راهپیمایی فضایی یکی از مشکل‌ترین و خطرناک‌ترین تعمیرها را  بر روی این صفحه خورشیدی انجام داد.

یک از سرنشینان ایستگاه فضایی کلایتون آندرسون پس از 152 روز اقامت در مدار زمین با دیسکاوری به زمین بارگشت.

خانم ملروی دومین زنی بود که فرماندهی شاتل را در هنگام فرود به عهده داشت و فرماندهی او بر دیسکاوری همزمان با فرماندهی خانم پگی ویتسون بر ایستگاه فضایی بین‌المللی بود، که اولین زنی است که چنین وظیفه‌ای را به عهده می‌گیرد.

کد خبر 36065

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز