مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۶ - ۱۸:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان فضایی آمریکا یکشنبه 9 دسامبر (18 آذر) پرتاب شاتل فضایی آتلانتیس را پس از آن که برای دومین بار در طول چهار روز یک اندازه‌گیر مخزن سوخت آن از کار افتاد، تا ماه ژانویه به تاخیر انداخت.

به گزارش آسوشیتدپرس در حالی که تنها چند روز به پایان فاصله زمانی ممکن برای پرتاب آتلانتیس به سوی ایستگاه فضایی بین‌المللی باقی بود، مدیران ارشد ناسا تصمیم گرفتند، این ماموریت را تا ماه آینده به تاخیر بیندازند تا علت اشکال مداوم این حسگر میزان سوخت در مخزن خارجی شاتل مشخص شود.

به گفته مدیران ناسا پرواز آتلانتیس در 2 ژانویه به حل این مشکل بستگی دارد.

مشکل با این اندازه‌گیر سوخت پیش از طلوع آفتاب یکشنبه، یک ساعت پس از آغاز پرکردن مخزن خارجی سوخت برای پرواز بعد از ظهر رخ داد.

مدیران برنامه شاتل گفته بودند که در صورتی که هر یک از چهار اندازه‌گیر سوخت هیدروژن مخزن خارجی کار نکنند، شمارش معکوس برای پرواز را متوقف می‌کنند.

سه‌شنبه گذشته هم اختلال در سه تا از این حسگرها باعث تاخیر در پرواز شاتل شد.
در حال حاضر علت این نقص معلوم نیست.

این اندازه‌گیرها که حسگرهای خاموش کردن موتور نامیده می‌شوند، بخشی از یک سیستم پشتیبانی هستند که مانع از روشن بودن بدون سوخت موتورهای شاتل که می‌تواند پیامد مصیبت‌باری داشته باشد، می‌شوند.

از زمان از سرگیری پرواز شاتل‌ها پس از انفجار سفینه کلمبیا در سال 2005 نقص فنی گاهگاهی این حسگرها باعث ایجاد مشکل در پرواز شاتل‌ها می‌شده است.

کد خبر 38721

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز