یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد آپاندیس یک عضو بلااستفاده در بدن نیست بلکه می‌تواند نقش مهمی در سیستم ایمنی و سلامت گوارش ایفا کند.

 تاثیر آپاندیس بر سلامت گوارش و سیستم ایمنی

به گزارش ایسنا، بر اساس یک مطالعه جدید آپاندیس ممکن است همچون یک منبع ذخیره‌ای برای باکتری‌های مفید روده عمل کرده و تضمین نماید که تمام ذخیره این باکتری‌های سودمند در مواقع ابتلا به اسهال از بین نمی‌روند. در نتیجه افرادی که فاقد آپاندیس هستند در زمان ابتلا به بیماری‌های روده دیرتر بهبود پیدا می‌کنند.

در این مطالعه محققان به بررسی ۵۳۳ گونه مختلف پستاندار پرداخته و وضعیت سلامت آنها را در زمان وجود یا عدم وجود آپاندیس ارزیابی کردند.

محققان دریافتند حیواناتی که دارای عضو آپاندیس بودند از مقدار بیشتری بافت لنفوئید در پوست مرتبط کننده روده کوچک و بزرگ برخوردارند. این بافت با سیستم ایمنی و رشد باکتری‌های خوب مرتبط است و بنابراین می‌توان به نقش واقعی آپاندیس در سلامت بدن پی برد.

به گزارش مدیکال دیلی، اگرچه مطالعات جدید نشان می‌دهد آپاندیس همچون تصورات پیشین بی‌استفاده نیست اما مشخص نیست چرا این عضو، مستعد التهاب است هرچند برخی محققان معتقدند التهاب آپاندیس ناشی از انسداد است.

کد خبر 360297

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha