همشهری‌آنلاین: دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا اجازه ورود پناهجویان به این کشور را به مدت چهار ماه به حالت تعلیق در آورد و ورود مسافران از سوریه ، ایران و پنج کشور مسلمان دیگر به آمریکا را به صورت موقتی ممنوع اعلام کرد

دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور آمريكا گفت: این اقدام مردم آمریکا را از حمله‌هاي "تروریستی" محافظت می‌کند!

کاخ سفید اعلام کرد: این دستور ورود مسافران از سوریه و ۶ کشور مسلمان دیگر را برای ۹۰ روز محدود می‌کند. این ۶ کشور شامل ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان و یمن است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور جدید آمریکا پيش از اين در پنتاگون گفته بود: من برنامه‌های جدید بررسی را ایجاد می‌کنم تا تروریست‌های افراط‌گرا را از آمریکا دور نگه دارم. ما آنها را در کشورمان نمی‌خواهیم ما تنها به کسانی اجازه ورود به آمریکا را می‌دهیم که از کشور ما حمایت کنند و علاقه قلبی به مردم ما داشته باشند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، گروه‌های حقوق بشری ضمن محکوم کردن این اقدام‌ها به عنوان اقدام‌هايی "تبعیض‌آمیز" گفتند: این اقدامات پناهجویان را در مکان‌های خطرناکی گیر می‌اندازد و شهرت آمریکا را به عنوان سرزمینی که از مهاجران استقبال می‌کند، خدشه‌دار خواهد کرد.

جزئیات این دستور تا روز جمعه هشتم بهمن مشخص نبود و سبب شد مردم گمانه‌زنی‌های بسیاری کنند، اما تاثیر این دستور بسیار سریع و فوری بود و باعث نگرانی شهروندان عرب - آمریکایی شد که اعضای خانواده‌شان قصد دیدار از آنها را داشتند.

عابد ایوب، مدیر حقوقی و سیاسی کمیته ضد تبعیض عرب - آمریکا گفت: این دستور می‌تواند به سفر افرادی که گرین کارت دارند، دانشجویان و افرادی که برای دریافت خدمات درمانی و دیگر خدمات به آمریکا می‌آیند لطمه وارد کند.

جن اسمیرز، از گروه خدمات جهانی کلیسا که با پناهجویان کار می‌کند، گفت: این دستور در حال حاضر پناهجویان و خانواده‌هایشان را تحت تاثیر قرار داده است.

ترامپ در جریان مبارزه‌هاي انتخاباتی‌اش متعهد شد تا برنامه‌هایی را تحت عنوان «بررسی شدید» ایجاد و از ورود شبه‌نظامیان به آمریکا جلوگیری کند.

این دستور ترامپ برنامه پناهجویان سوری را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق در می‌آورد. این در حالی است كه ترامپ پیش‌تر در مصاحبه‌ای گفته بود برای مسیحیان سوری استثنا قائل است و به آنها در فرار از جنگ داخلی سوریه کمک خواهد کرد.

کد خبر 360129

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha