مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: عضو انجمن دارو سازان ایران گفت: با توجه به محقق نشدن معوقات بیمه ای به داروخانه‌ها، احتمال اینکه نسخه دارویی بدون بیمه به بیمار داده شود، بالا می‌رود.

نسخه دارویی

حمید خیری در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما افزود: درآینده نزدیک داروخانه مجبور می‌شود نسخه بیماران را بدون پوشش بیمه ای بپیچد و شاید فاکتوری به بیمار داده شود که پس از مراجعه به سازمان بیمه‌گر پول پرداختی خود را بابت دارو مطالبه کند.

وی گفت: داروخانه‌ها دچار بحران اقتصادی هستند و این بحران به حدی شدت یافته که داروخانه‌ها در باز پرداخت شرکت‌های دارویی مشکل جدی دارند.

خیری با بیان اینکه با توجه به اینکه سازمان‌های بیمه‌گر به تعهد خود در پرداخت بدهی‌شان به داروخانه‌ها عمل نمي‌کنند داروخانه‌ها با حجم زیادی چک‌های برگشتی مواجه شده اند ادامه داد: این وضع اثرات نامطلوبی به نحوه و پتانسیل ارائه خدمات داروخانه ای گذاشته و انگیزه دکتر داروساز را برای ادامه فعالیت کاهش داده است.

وی گفت: وقتی دارو را با سود معینی خریداری می‌کنید اما بیمه به جای پرداخت سهم خود 8 ماه تعلل می‌کند نه تنها داروخانه سود نمی‌کند بلکه ضرر سرمایه گذاری‌اش را نیز باید پرداخت کند.

عضو انجمن داروسازی ایران افزود: نتایج چنین شرایطی این است که اقتصاد داروخانه‌ها فلج می‌شود و دود آن به چشم بیماران می‌رود و در چنین شرایطی است که بسیاری از داروخانه‌ها تصمیم گرفته اند نسخه دارویی بیماران را بدون توجه به پوشش بیمه آن‌ها ارائه دهند.

خیری گفت: کسی جز سازمان‌های بیمه‌گری در این شرایط مقصر نیست و بد عهدی بیمه‌ها موجب بروز این نابسامانی است.

کد خبر 359955

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha