همشهری آنلاین: وزیر بهداشت ضمن ارایه توضیحاتی درباره تاثیر نوسانات نرخ ارز بر حوزه تامین دارو، تاکید کرد که تغییری در نرخ و قیمت داروهای وارداتی اعمال نشده است.

به گزارش ايسنا، دکتر سید حسن هاشمی درباره نوسانات نرخ ارز و تاثیر آن بر حوزه تامین دارو گفت: تا این لحظه تغییر نرخی برای داروهای وارداتی نداشته‌ایم و امیدواریم که پیش بینی مسئولان بانک مرکزی به واقعیت بپیوندد و هفته آینده نرخ ارز متعادل شود؛ همانطور که در هفته گذشته نیز این موضوع را شاهد بودیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نوسانات نرخ ارز مشکلی برای وزارت بهداشت جهت تامین دارو به وجود آورده است یا خیر، گفت: مشکل عمده برای کسانی است که به ما جنس فروخته‌اند و این در حالیست که نتوانسته‌اند تا کنون مطالبات‌شان را از بیمه‌ها دریافت کنند و واقعا در حقشان ظلم شده و می‌شود؛ چرا که با نرخ دلار یک سال گذشته و دلار ۳۲۰۰ تا ۳۳۰۰ به ما جنس فروخته‌اند، اما اکنون باید دلار را با نرخ بالاتر خرید کنند.

وی ادامه داد: البته قانونگذار در این زمینه پیش بینی‌هایی را انجام داده است، به طوریکه اگر بیمه‌ها در پرداخت مطالبات آنها تاخیر داشته باشند، باید جریمه دیرکرد پرداخت کنند. بر اساس قانون بیمه‌ها باید حداکثر طی سه ماه مطالبات را بپردازند و در غیر اینصورت مشمول جریمه می‌شوند.

وزیر بهداشت افزود: رقم جریمه‌ای که ما تا کنون محاسبه کرده‌ایم به حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان می‌رسد و باید بیمه‌ها آن را پرداخت کنند. بی‌توجهی در پرداخت مطالبات شرکت‌های دارویی و همچنین ارایه دهندگان خدمات درمانی، بی‌تردید مشکلاتی را در راه خدمت‌رسانی به وجود می‌آورد.

هاشمی تاکید کرد: بر همین اساس من حتما مکاتبات لازم را در این زمینه انجام می‌دهم و امیدوارم بیمه‌ها نیز این جریمه را پرداخت کنند تا تامین کنندگان دارو و تجهیزات پزشکی و همچنین ارایه دهندگان خدمت اعم از پرستاران، آزمایشگاه‌ها، رادیولوژیست‌ها و ... متضرر نشوند.

کد خبر 354786

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha