چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۰:۵۹
۰ نفر

شهردار تهران تصریح کرد: اعتمادسازی و ایجاد بستر مناسب برای مشارکت شهروندان ، مهم ترین هدف از اجرای طرح جهادی 137 است.

دکتر محمدباقر قالیباف امروز در جمع معتمدان محلات ، نخبگان و فرهیختگان منطقه 14 ، گفت: این کشور متعلق به همه مردم و به برکت امام (ره) و شهدا بنا شده است و هدف نیز ، فقط کارآمدی دین در جامعه بوده است.

وی افزود: با کارآمد شدن دین ، جامعه رو به رشد و تکامل می رود و هر کس دغدغه نظام و انقلاب را دارد هیچ راهی جز خدمت ندارد و کشور ما نیازمند کار و تلاش همراه با عقل و تدبیر است.

قالیباف در ادامه اظهار داشت: امام(ره) انقلاب را با مردم اداره کرد و پیش برد و با تکیه بر خدا پیروز شد و امروز نیز در حوزه شهر نیازمند همکاری مردم هستیم و با مشارکت آنان می توانیم به نتیجه رسیده و پیشرفت کنیم.

وی افزود: کار مردم را باید به دست مردم سپرد و با ایجاد بستر مناسب برای حضور آنان در همه ابعاد به صورت عادلانه و یکنواخت ، اداره شهر را به آنان سپرد. چرا که هزینه شهر را همین شهروندان پرداخت می کنند.

شهردار تهران با اشاره به فعالیت های شهرداری ، گفت: شهرداران مناطق باید مسائل کلان شهر را به ما بسپارند و خدمات رسانی آنان نیز در مقیاس محله و کوچه به شهروندان مناطق صورت پذیرد.

قالیباف در ادامه افزود: سابقه بیش از 1400 سال تمدن کشور نشان داده که کانون هر محله زمانی ثبات پیدا کرده که مسجد محور بوده است و شهر نیز با همین کانون شکل گرفته و رشد کرده است.

وی گفت: مسجد محوری و تفکر مسجدی اساس فعالیت مدیریت شهری است و امروز شهروندان باید به جای اینکه فقط از شهرداری انتظار خدمات داشته باشند ، خواستار تربیت و رشد مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز باشند.

قالیباف با تاکید بر اینکه شهرداری را باید نهاد اجتماعی دانست ، افزود: تردیدی نیست که خانواده اساس اجتماع است اما باید پذیرفت که محیط نیز در انحراف جوانان بسیار موثر است و مثلث خانواده ، مدرسه و اجتماع باید توسط شهرداری هماهنگ شود و در راستای رفع مشکلات فرهنگی گام برداریم.

وی افزود: اجتماع نباید راکد بماند و در انجام کارها باید خرد جمعی ، مشارکت اجتماعی و صحت و سرعت در عمل را اساس فعالیت قرار داد.

قالیباف با تاکید بر نظارت شورایاری ها بر فعالیت شهرداری و نقش آنان ، اظهار داشت: معتمدان محلات باید به کار شهرداری نظارت کنند و در زمینه های شهری به شهروندان آموزش همگانی دهند ، چرا که محلات پایه و اساس جامعه هستند و معضلات اجتماعی باید از محلات بر طرف شود و به تدریج از سطح اجتماع برداشته شود.

شهردار تهران در پایان با تاکید بر سه نگاه ویژه برای خدمت به شهروندان ، گفت: خدمات رسانی و توزیع عادلانه آن تلاش برای ایجاد اشتغال فرزندان و تربیت صحیح وظیفه مدیریت شهری است و تلاش برای پیشبرد این سه محور نیازمند مشارکت همگانی و حضور همه مردم است.

کد خبر 3593

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز