همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون شوراهای مجلس دهم با اشاره به حادثه دلخراش پلاسکو گفت: در شرایط فعلی حاشیه‌سازی‌ها جز خیانت به مردم چیزی نیست.

جواد کولیوند

به گزارش فارس، جواد کولیوند با بیان اینکه تیم مدیریت شهری تهران و در رأس آن شهرداری تهران تا کنون تلاش کرده‌اند تا با تمام توان مدیریت بحران را بر عهده بگیرند، تصریح کرد: وقتی خود شهردار تهران از ابتدایی‌ترین لحظات وقوع حادثه به میدان آمده، نشان می‌دهد که مدیریت شهری از عمق فاجعه‌ای که رخ داده باخبر است و امدادرسانی اولویت نخست شهرداری تهران است.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه آتش‌نشانان در لحظه وقوع حادثه تصمیمات منطقی گرفته‌اند و عملکرد خوبشان سبب نجات جان بسیاری از شهروندان شده است، خاطرنشان کرد: هم اکنون تلاش تیم امداد این است که راهی برای نجات افراد گرفتار در زیر آوارها باز شود، زیرا اولویت نخست نجات جان انسان‌های گرفتار در زیر آوار است و سپس باید به کندوکاو چرایی وقوع حادثه بپردازیم و با دقت بیشتری ابعاد ریزش ساختمان پلاسکو را بررسی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اظهارنظرهای فی‌البداهه درباره چرایی وقوع حادثه صحیح نیست، متذکر شد: ساختمان پلاسکو به دلیل قدمتی که داشته و وقوع حادثه آتش‌سوزی در طبقات بالا، سبب شده تا مجموع آتش از قدرت آهن‌آلات فرسوده بکاهد و در نتیجه تلی از آهن‌آلات بر طبقات پایینی سقوط کند و ساختمان به صورت عمودی ریزش کند.

کولیوند با تاکید بر اینکه ساختمان پلاسکو متولی و هیئت مدیره داشته و شهرداری چندین بار به طور متوالی اخطارهای ناایمن بودن ساختمان را به این هیئت مدیره و دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرده بوده است، تصریح کرد: بی‌توجهی به تذکرات ایمنی سبب بروز این حادثه غم بار شد.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس دهم پرداختن برخی جناح‌های سیاسی به حواشی سیاسی حادثه پلاسکو و حوادثی از این دست را جایز ندانست و گفت: به هیچ عنوان در چنین فضاهایی ایجاد حواشی سیاسی اخلاقی نیست و خیانت به اصل موضوع است. به هر حال اتفاق ناخوشایند بزرگی رخ داده و این‌قدر این حادثه مهم بوده که رهبری به این موضوع ورود کرده‌اند. پس حادثه پلاسکو نقطه‌ای برای بازی‌های سیاسی نیست و همه مسئولان باید با دل و جان به فرمایشات مقام معظم رهبری و اولویت نخست که نجات جان انسان‌های گرفتار در زیر آوار است، التزام داشته باشند.

کد خبر 359267

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha