گروه اجتماعی: چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها روز چهارشنبه 16 آبان با حضور دکتر غلامعلی حداد عادل، رئیس مجلس شورای اسلامی گشایش می‌یابد.

بنا بر این گزارش، نمایشگاه مطبوعات امسال در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب برگزار می‌شود و 412 نشریه و مؤسسه خبری و مطبوعاتی در فضای 7 هزار و 600 متر مربع در نمایشگاه مطبوعات امسال غرفه دارند.

بنا بر این گزارش، این نمایشگاه با حضور نمایندگان بیش از 10‌کشور خارجی از جمله ترکیه، لبنان، قطر، سوریه، افغانستان، آذربایجان، گرجستان، تاجیکستان و بحرین برگزار خواهد شد.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حضور نمایندگان رسانه‌های خارجی در نمایشگاه مطبوعات اظهار امیدواری کرد این حضور به تعامل و تبادل خبری میان رسانه‌های داخلی بینجامد.

علیرضا ملکیان رئیس چهاردهمین جشنواره مطبوعات تعداد آثار رسیده به این جشنواره را 5 هزار اثر عنوان کرد و گفت: از این تعداد 4400 اثر به کمیته‌های داوری میانی راه یافتند که با ارسال آثار به کمیته داوران نهایی برگزیدگان هر رشته انتخاب و در مراسم پایانی جشنواره معرفی خواهند شد.

ملکیان از حمایت معاونت مطبوعات ارشاد از تأسیس دفاتر مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی در کشورهای خارجی خبر داد و افزود: امیدواریم با استفاده از فرصت پیش آمده در نمایشگاه مطبوعات و تفاهمی که دست‌اندرکاران مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی با همتایان خارجی خود خواهند داشت، زمینه ایجاد دفاتر و تبادل‌اطلاعات و اخبار فراهم شود.

رئیس نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها از برگزاری نشست‌های تخصصی و 3 نشست جنبی با موضوع انتخابات مجلس هشتم توسط دفتر مطالعات و توسعه رسانه‌های وزارت ارشاد در طول مدت برگزاری نمایشگاه خبر داد و گفت: عموم مردم می‌توانند از ساعت 9 تا 19 هر روز از چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در محل مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری واقع در خیابان حجاب بازدید کنند.

محمد پرویزی، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی هم در این نشست از غرفه‌بندی تمام فضای مفید محل برگزاری نمایشگاه و برپایی چند چادر مخصوص، اختصاص پارکینگ طبقاتی لاله به بازدیدکنندگان نمایشگاه، امکان خبررسانی اینترنتی برای غرفه‌داران حاضر در نمایشگاه، اطلاع‌رسانی مناسب صدا و سیما از برنامه‌های روزانه نمایشگاه به‌عنوان تمهیدات اندیشیده شده برای رفاه شرکت‌کنندگان در نمایشگاه امسال یاد کرد.

گفتنی است ملکیان در حاشیه این نشست از پیگیری صدور کارت الکترونیک خرید کتاب از سوی معاونت امور مطبوعات برای تمامی خبرنگاران، مدیران مسئول و سردبیران نشریات که با مساعدت و همکاری معاونت امور فرهنگی و ارشاد در دست انجام است خبر داد.

خدمات رایگان پیامک همشهری در نمایشگاه مطبوعات

سرویس پیامک روزنامه همشهری به مناسبت برپایی نمایشگاه مطبوعات از 16 تا 22 آبان ماه بخشی از خدمات خود را به صورت رایگان ارائه خواهد کرد.

بنابراین گزارش،  اشتراک رایگان سه ماهه هر روز هزار نفر در طول برگزاری نمایشگاه یکی از این خدمات است که متقاضیان می‌توانند در ایام نمایشگاه با ارسال پیامک به شماره تلفن 3000251 و قید کد خبر (به‌فارسی یا انگلیسی) درخواست خود را اعلام کنند.

همچنین کسانی که درخواست خود را برای استفاده از خدمات سرویس پیامک در محل غرفه همشهری ارائه کنند تا سقف هزار نفر از اشتراک رایگان سه ماهه برخوردار خواهند شد.

این گزارش همچنین حاکی است خبرنگاران و دست‌اندرکاران مطبوعات می‌توانند به مدت یکسال از اشتراک رایگان سرویس پیام کوتاه همشهری برخوردار شوند.

بنا بر اعلام مسئولین سرویس پیامک همشهری در طول برپایی نمایشگاه اخبار به صورت رایگان علاوه بر مشترکان برای کسانی که دبیر جشنواره مطبوعات اعلام کند ارسال خواهد شد.

کد خبر 35926

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز