مجموع نظرات: ۱
سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰
۰ نفر

دبیر ستاد مرکزی اطلاع‌رسانی دارو و سموم سازمان غذا و دارو، گفت: با شماره‌گیری ۱۴۹۰ یا ۱۹۰، می‌توان به مرکز اطلاع‌رسانی داروها و سموم متصل شد و از مشاوره دارویی بهره برد.

دكتر يسنا بهمنش افزود: مراكز اطلاع‌رساني دارو و سموم(DPIC) ارائه‌دهنده خدمات مشاوره‌اي در مورد داروها و سموم هستند كه مخاطبان مي‌توانند از طريق يك خط تلفن با آن تماس بگيرند.

وي ادامه داد: بيش از ۴۰ مركز اطلاع‌رساني داروها و سموم دانشگاهي در كشور مشغول به فعاليت هستند. تمامي اين مراكز هم‌اكنون با دو شماره ۱۴۹۰ و همچنين ۱۹۰ و برخي از آنها علاوه بر شماره‌هاي يادشده با شماره‌اي مستقل، پاسخگوي تماس‌هاي مردم و گروه پزشكي هستند. بهمنش اظهار داشت: هموطنان در سراسر كشور با شماره‌گيري ۱۴۹۰ يا ۱۹۰، مي‌توان به مركز اطلاع‌رساني داروها و سموم همان منطقه دانشگاهي متصل شد و از مشاوره دارويي از طريق تلفن بهره برد.

علاوه بر تهران، چند دانشگاه سطح يك هم فعاليت شبانه روزي دارند و بقيه مراكز از ۸ ساعت تا ۱۲ ساعت در روز ارائه خدمت مي‌نمايند.

وي افزود: مركز اطلاع‌رساني داروها و سموم در مورد، نحوه مصرف صحيح داروها، تداخل داروها و مواد غذايي، عوارض جانبي ناشي از مصرف داروها، سازگاري و نحوه اختلاط داروهاي تزريقي، مصرف داروها در دوران بارداري و شيردهي، مسموميت با دارو، سموم، مواد شيميايي، گياهان سمي، گزيدگي‌ها و گازگرفتگي‌ها آماده پاسخگويي به پرسش‌هاي شهروندان است.

کد خبر 359002

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha