یکی از اعضای باند سرقت از ساختمان‌های نیمه‌کاره وظیفه عجیبی داشت؛ اینکه با نگهبان طرح دوستی ریخته و او را با چای مسموم بیهوش کند اما در آخرین سرقت فراموش کرد که نگهبان را بیهوش کند و همین حواس‌پرتی راز باند سرقت را فاش کرد.

متهم

حدود يك‌ماه قبل با شكايت صاحب ساختماني نيمه‌كاره در شمال تهران، مأموران پليس در جريان فعاليت يك باند سرقت قرار گرفتند. او مي‌گفت دزدان در تاريكي شب وارد ساختمانش شده و دستگاه جوش، دريل و وسايل ديگر را به سرقت برده‌‌اند و براي اجراي اين نقشه‌ ابتدا نگهبان ساختمان را بيهوش كرده‌اند.

اينكه نگهبان چطور بيهوش شده بود، خودش به مأموران گفت: حدود ساعت 11 شب بود. در اتاقك نگهباني بودم كه ناگهان صدايي شنيدم. وقتي براي سركشي به بيرون از ساختمان رفتم مردي را ديدم كه از همشهريانم (افغان) بود و مي‌گفت به‌صورت غيرقانوني به ايران آمده و چند ساعت قبل به تهران رسيده است.

او مي‌گفت جايي براي خواب ندارد و از من خواست اجازه دهم در اتاقك نگهباني استراحت كند. او با مظلوم‌نمايي اعتماد مرا جلب كرد و گفت كه صبح زود به‌دنبال كار مي‌رود. من هم دلم به حالش سوخت و او را به داخل راه دادم. چون شب سردي بود براي خودم و او چاي ريختم كه پس از نوشيدن آن دچار سرگيجه شديدي شدم و از حال رفتم. وقتي به‌هوش آمدم از او خبري نبود. به سرعت به طبقات بالاي ساختمان رفتم و متوجه شدم كه تمام دستگاه‌هاي باارزش به همراه پول‌هايي كه داشتم به سرقت رفته است.

  • سرقت‌هاي سريالي

با تشكيل پرونده‌اي در دادسراي ويژه سرقت، تيمي از كارآگاهان، تحقيقات خود را براي دستگيري سارقي كه به ساختمان دستبرد زده بود، شروع كردند. آنها در نخستين مرحله به بازبيني تصاوير دوربين مداربسته‌اي كه در اطراف ساختمان نيمه‌كاره بود، پرداختند و آنجا بود كه مشخص شد پشت پرده ماجرا، ‌اعضاي باندي 3نفره هستند كه با خودروي وانت در محل حاضر شده بودند.

يكي از اعضاي باند همان جواني بود كه ادعا مي‌كرد به‌تازگي از افغانستان به ايران آمده و جايي براي خوابيدن ندارد. همچنان كه تجسس و اقدامات اطلاعاتي براي دستگيري اعضاي اين گروه از سارقان ادامه داشت، چندين شكايت مشابه ديگر پيش روي تيم تحقيق قرار گرفت كه نشان مي‌داد دزدان به‌صورت سريالي به ساختمان‌هاي نيمه‌كاره دستبرد مي‌زدند. اعضاي اين گروه با حمله به ساختمان‌ها يا دست و پاي نگهبان را بسته و نقشه سرقت را عملي مي‌كردند يا اينكه او را بيهوش كرده و دست به سرقت مي‌زدند.

  • اتفاق عجيب

جست‌وجوها براي دستگيري دزدان ادامه داشت تا اينكه چند روز پيش در جريان سرقتي در غرب تهران، يكي از سارقان كه نقش بازي مي‌كرد، دستگير شد. او زماني كه وارد اتاقك نگهباني شد، فراموش كرد ماده بيهوشي را در چاي نگهبان بريزد و شب وقتي نگهبان خوابيد به خيال اينكه او بيهوش شده به همدستانش زنگ زد كه زمان اجراي نقشه رسيده است.

از قضا نگهبان هم كه خوابش خيلي عميق نبود، تمام مكالمات او را شنيد و پنهاني در رختخواب بي‌آنكه سارق حواس‌پرت متوجه شود، موبايلش را برداشت و به دوستش پيامك فرستاد كه با پليس تماس بگيرد. طولي نكشيد كه مأموران در محل حاضر شدند اما درست زماني رسيدند كه سارقان در حال خروج از ساختمان بودند.

آنها براي دستگيري دزدان وارد عمل شدند و نفر آخر كه كوچك‌ترين عضو باند و همان فردي بود كه نگهبان‌ها را بيهوش مي‌كرد، دستگير شد، ولي همدستانش موفق به فرار شدند. اين سارق 28ساله پس از دستگيري به دادسراي ويژه سرقت منتقل شد و در بازجويي‌ها اقرار كرد كه در مدت يك‌ماه گذشته هر شب به سرقت مي‌رفتند و با فروش اموال مسروقه پول خوبي به جيب مي‌زدند. او كه معتاد به هروئين است، مدعي شد كه قرص خواب را پودر كرده و داخل چاي نگهبان‌ها مي‌ريخت تا آنها به خوابي عميق رفته و همدستانش بتوانند به‌راحتي نقشه سرقت را اجرا كنند.

او گفت: در آخرين سرقت اما آنقدر فكرم درگير بيماري دختر 3ساله‌ام كه در افغانستان زندگي مي‌كند، بود كه فراموش كردم قرص‌هاي پودر شده را در چاي نگهبان بريزم. وقتي به‌خود آمدم، ديدم كه نگهبان خوابيده است و طبق نقشه به همدستانم خبر دادم كه وارد ساختمان شوند اما بعد از دستگيري فهميدم كه اصلا از داروي خواب‌آور استفاده نكرده بودم.به گزارش همشهري، اين سارق با قرار قانوني در اختيار مأموران پليس آگاهي تهران قرار گرفته و تحقيقات براي دستگيري 2متهم فراري باند كه حدودا 35ساله هستند، ادامه دارد.

کد خبر 358714

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha