«به جرم کف‌زنی از کشور تایلند اخراج شدم و پس از بازگشت به تهران با همدستی برادر۱۷ ساله‌ام نقشه کشیدیم تا با معرفی خود به‌عنوان توریست دست به سرقت بزنیم.»

اين اعترافات جوان 26ساله‌اي است كه مدعي است كف‌زني را از شخصي در تايلند يادگرفته است. تحقيقات براي دستگيري اين مرد و برادرش از روز 20آذرماه آغاز شد. شاكي كه صاحب مغازه‌اي در يك مركز خريد در غرب تهران است، به مأموران گفت: آن روز 2پسر به مغازه‌ام آمدند.

آنها به زبان انگليسي صحبت مي‌كردند و مدعي شدند كه توريست هستند و براي تفريح به ايران آمده‌اند. يكي از آنها چند اسكناس دلار به من نشان داد و پرسيد كه در ازاي آن چقدر مي‌تواند پول ايراني دريافت كند. من هم كه دست و پا شكسته انگليسي بلد بودم، سعي كردم براي‌شان توضيح دهم پس از آن يكي از آن دو، چند اسكناس صد دلاري از جيبش بيرون آورد و مدعي شدكه مي‌خواهد معادل آن، پول ايراني بگيرد.

وي ادامه داد: من هم بسته‌اي پول از صندوق مغازه بيرون آوردم تا معادل آن دلار بگيرم كه وقتي پول را شمردم و در اختيار توريست‌ها قرار دادم، يكي از آنها پول‌ها را گرفت و بار ديگر خودش شمرد. پس از آن ديگري با زبان انگليسي جمله‌اي به شخصي كه پول را مي‌شمرد گفت و همان لحظه بود كه او دسته پول را در اختيارم قرار داد و مدعي شد كه كاري برايشان پيش آمده و بايد بروند. ساعتي پس از رفتن آنها، با انجام حساب و كتاب متوجه كم شدن مقداري پول شدم و پس از بررسي‌ها پي بردم كه 2نفري كه نقش توريست را بازي مي‌كردند، اقدام به كف‌زني كرده‌اند.

  • دستگيري

با اعلام اين شكايت، مأموران پليس تحقيقات خود را در اين خصوص آغاز كردند و با چند شكايت مشابه ديگر در همان روز مواجه شدند. 2توريست قلابي آن روز به چند مغازه ديگر در اين مركز خريد رفته و اقدام به كف‌زني كرده بودند. تصاوير آنها كه در دوربين‌هاي مداربسته ضبط شده بود، در اختيار همه مغازه‌داران قرار گرفت و در نهايت سارقان كف‌زن شناسايي شدند و آنها كه از همه جا بي‌خبر 27آذر‌ماه بار ديگر راهي همان مركز خريده شده بودند با زيركي صاحب يكي از مغازه‌ها گير افتادند.

  • اعتراف

2برادر كف‌زن كه از مجرمان طايفه فيوج هستند، براي انجام تحقيقات به شعبه 15دادسراي ناحيه 5تهران منتقل شدند و وقتي پيش روي قاضي سعيد احمدبيگي قرار گرفتند به كف‌زني‌هاي سريالي اقرار كردند. حميد برادر بزرگ‌ترگفت: 10سال پيش براي تفريح به كشور تايلند رفتم كه در آنجا از يك شخص تايلندي كف‌زني را ياد گرفتم. پس از آن باندي تشكيل دادم و در نقش يك اروپايي از توريست‌ها اخاذي مي‌كرديم. مدتي قبل توسط پليس بانكوك دستگير شدم و به زندان رفتم. پس از آن از تايلند اخراجم كردند و به تهران آمدم. همين شد كه تصميم گرفتم با برادرم آموزش‌هايي كه در تايلند ديده بودم را اجرا كنم.

حتي به برادرم هم كمي آموزش دادم تا هنگام اجراي نقشه سرقت هل نشود كه خوشبختانه معلم خوبي بودم و برادرم از پس‌اش برآمد. انگار كف‌زني در خون ماست و خيلي راحت ياد گرفتيم و حرفه‌اي شديم؛ چون واقعا كار سختي است و از عهده هر كس برنمي‌آيد.

به گزارش همشهري، هم‌اكنون اين دو متهم با دستور قاضي احمدبيگي در اختيار مأموران پليس آگاهي تهران قرار گرفته‌اند و تحقيقات براي كشف جرايم احتمالي ديگر از سوي اين دو نفر ادامه دارد.

کد خبر 358170

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha