همشهری آنلاین: صاحب یک مغازه لوازم آرایشی که با تهیه دستگاه اسکیمر و کارت‌های خام، اطلاعات کارت ۱۴۰ شهروند را کپی و با رمزی که از مشتریان داشت در فرصت مناسب اقدام به خالی کردن حساب آنها می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش مهر، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: چندی پیش شکایت های متعددی از سوی شهروندان مبنی بر برداشت های غیرمجاز از حساب بانکی آن ها دریافت شد که موضوع بلافاصله به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی ها و تحقیقات علمی و تخصصی مشخص شد که تمامی شاکیان از یک مغازه لوازم آرایشی در سطح شهر اصفهان اقدام به خرید کردند.

وی ادامه داد: کارشناسان بلافاصله با اطلاع از این موضوع طی هماهنگی با مقام قضائی به محل اعزام و در بازرسی از محل یک عدد دستگاه اسکیمر که مخصوص کپی کردن اطلاعات کارت های اعتباری است به همراه ۱۴۰ عدد کارت کپی شده از روی کارت های اعتباری شهروندان کشف کردند.

سرهنگ مرتضوی با اشاره به دستگیری متهم در این عملیات گفت: این فرد تبهکار با تهیه دستگاه اسکیمر و کارت های خامی که در بازار موجود است اطلاعات کارت ۱۴۰ نفر از شهروندان را کپی کرده و با رمزی که از مشتریان داشت در فرصت مناسب اقدام به خالی کردن حساب آنها می نمود.

رئیس پلیس فتای استان با بیان اینکه متهم بالغ بر سه میلیارد یال از حساب مشتریان خود به صورت غیرمجاز برداشت کرده بود، گفت: در این رابطه حساب های متهم مسدود و اموال به سرقت رفته به مالباختگان بازگردانده شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: توصیه ما به شهروندان این است که در هنگام خرید مراقب باشند صاحب مغازه کارت های آنها را به محل دیگری برای کشیدن در دستگاه پوز نبرد و تمام عملیات بانکی در حضور آنها انجام گیرد.

وی افزود: همانطور که مشتریان حق دارند که خودشان از دستگاه پوز استفاده کرده و رمز را نیز خود وارد نمایند ، فروشندگان نیز حق دارند بر عملیات بانکی نظارت داشته باشند؛ بنابراین دستگاه پوز فروشگاه می بایست در منظر عمومی قرار گیرد و اگر چنانچه فروشنده ای اقدام به مخفی کردن دستگاه پوز کرد، نسبت به این موضوع مشکوک شده و مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به اطلاع پلیس برسانند.

کد خبر 358102

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha