همشهری آنلاین: پلیس فتا توانست با شناسایی و دستگیری چهار مجرم اینترنتی، بیش از ۲.۵ میلیارد تومان وجه نقد و خودروهای لوکس به دست آورد.

پلیس فتا

به گزارش مهر، سرهنگ جعفر کردلو گفت: کارشناسان پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان طی رصد و گشت‌زنی‌های مستمر موفق به شناسایی و دستگیری یک باند چهار نفره جرایم اینترنتی شدند.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان زنجان تصریح کرد: از متهمان بیش از یک میلیارد تومان وجه نقد و پنج دستگاه خودرو لوکس و مدل بالا که از این طریق کسب کرده بودند، کشف شد.

وی گفت: متهمان از طریق ایجاد درگاه بانکی، مرتکب جرایم اینترنتی شده و توانسته بودند بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به صورت غیر قانونی کسب کنند.

کردلو با بیان اینکه سرور وبگاه متهمان در خارج از کشور قرار دارد، تصریح کرد: امروزه شاهد افزایش روز به روز قربانیان جرایم اینترنتی هستیم و افراد زیادی دارایی خود را از این طریق از دست می‌دهند.

وی بیان داشت: مجرمان در عصر کنونی فضای ارتکاب جرم را از فضای واقعی به فضای مجازی سوق داده‌اند و تمامی اهداف و اقدامات پلیس فتا، فراهم ساختن بستر مناسب و ایجاد امنیت در فضای مجازی است.

کردلو به شهروندان توصیه کرد: در فضای مجازی فریب افراد شیاد را نخورده و به سایت‌های غیر قانونی و غیر مجاز اطمینان نکنند.

کد خبر 358542

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha