چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مجلس ترکیه لایحه پیشنهادی دولت مبنی بر تمدید وضعیت فوق‌العاده در این کشور را به مدت سه ماه تصویب کرد.

 وضعیت فوق العاده امنیتی در ترکیه که پس از کودتای نافرجام در 25 تیرماه سال جاری به مدت سه ماه اعلام و یک‌بار نیز تمدید شده بود  پس از بحث و بررسی در صحن علنی مجلس برای بار دوم تمدید شد.

وضعیت فوق‌العاده کنونی در ترکیه که در روز 30 دی‌ماه به پایان می‌رسد با تصویب مجلس تا 30 فروردین ادامه پیدا خواهد کرد.

دولت ترکیه وضعیت فوق العاده را پس از کودتای نافرجام این کشور و براي پیگیرد و بازداشت شبکه حامیان فتح الله گولن، منتقد دولت آنکارا که به عنوان مغز متفکر کودتا معرفی شده، اعلام کرده بود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از آنکارا، دولت ترکیه معتقد است تمدید وضعیت فوق‌العاده به دلیل ارائه زمان بیشتر براي پیگرد حامیان گولن و جلوگیری از یک کودتای دیگر ضروری است.

وضعیت فوق‌العاده به دولت ترکیه این اجازه را می‌دهد که براساس مجوزهای موقت دست به اقدام بزند و مظنونان را مدت 30 روز بدون تفهیم اتهام در بازداشت نگه دارد.

طی حدود شش ماهی که از اعلام وضعیت فوق‌العاده در ترکیه می گذرد بیش از100 هزار نفر از کارکنان دولت از کار برکنار و بیش از 41 هزار نفر در رابطه با همین پرونده در زندان به‌سر می برند .

تمام این اتفاق‌ها در حالی رخ می‌دهند گولن که در تبعیدی خود خواسته‌ در آمریکا به سر می‌برد تمام اتهام‌هاي مربوط به دست داشتن در کودتا را رد کرده است.

کد خبر 357731

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha