رسول دیناروند: در چشم‌انداز ۲۰ ساله جمهوری اسلامی ایران برخورداری از سلامت، رفاه و امنیت غذایی ازجمله مواردی است

رسول دیناروند

که نقش این سازمان را در تدوین و اجرای برنامه‌های مرتبط با حفظ و ارتقای سلامت مصرف‌کننده در جایگاه ویژه‌ای قرار می‌دهد. ارتقاي ايمني و سلامت فرآورده‌هاي خوراكي و آشاميدني رسالت اصلي اداره كل ارزيابي و نظارت بر فرآورده‌هاي غذايي، ارايشي و بهداشتي است.

همچنين در برنامه‌ريزي‌هاي اجرايي و عملكردي، اين سازمان ماموريت‌هاي اجرايي خود را بر پايه چند اصل از اصول قانون اساسي به‌ويژه جزء (ج) بند 6 اصل دوم بندهاي 3، 9 و 12 اصل سوم، بندهاي 3 و 4 اصل بيست و يكم و اصول بيست‌ونهم، سي‌ام و چهل‌وسوم و همچنين بندهايي از چشم‌انداز سال1404 كشور و سياست‌هاي كلي نظام و قانون برنامه پنج‌ساله توسعه هدفگذاري شده‌اند و دستيابي به اهداف فوق نيازمند وضع قوانين متناسب و روزآمد است.

بندهاي ششم و هفتم سياست‌هاي ابلاغي مقام معظم رهبري هم به مبحث مهم توليد كالاهاي استراتژيك و امنيت غذا و درمان مي‌پردازد و بر لزوم افزايش توليد داخلي كالاهاي اساسي و اولويت دادن به توليد محصولات و خدمات راهبردي و ايجاد تنوع در مبادي تأمين كالاهاي وارداتي با هدف كاهش وابستگي به كشورهاي محدود و خاص تاكيد مي‌كند.

شعار سال‌هاي 1388 و 1391 در محور سياست‌هاي ابلاغي مقام معظم رهبري مورد تأكيد مجدد قرار گرفته و بار ديگر بر مديريت مصرف با تأكيد بر اجراي سياست‌هاي كلي اصلاح الگوي مصرف و ترويج مصرف كالاهاي داخلي همراه با برنامه‌ريزي براي ارتقا و كيفيت و رقابت پذيري در توليد تأكيد دارد.

اداره كل ارزيابي و نظارت بر فرآورده‌هاي غذايي، آشاميدني، آرايشي و بهداشتي در برنامه‌هاي عملياتي و هدفگذاري خود سياست‌هاي كلي اقتصاد مقاومتي را با هدف تأمين، رشد پويا و بهبود شاخص‌هاي مقاومت اقتصادي و دستيابي به اهداف چشم‌انداز 20ساله كه به تأمين امنيت غذا، درمان و ايجاد ذخاير راهبردي با تأكيد بر افزايش كمي و كيفي توليد و مديريت مصرف با تأكيد بر اجراي سياست‌هاي كلي اصلاح الگوي مصرف و ترويج مصرف كالاهاي داخلي همراه با برنامه‌ريزي براي ارتقاي كيفيت و رقابت پذيري در توليد اشاره دارد را نيز خط‌مشي خود قرار داده است.

کد خبر 357303

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha