شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: چین اعلام کرد تمامی فعالیت‌ها در زمینه تجارت و استفاده از عاج را تا پایان سال ۲۰۱۷ ممنوع خواهد کرد.

عاج

براساس گزارش BBC، گروه‌هاي محافظ محيط‌زيست اين تصميم دولت چين را براي آينده فيل‌ها متحول‌كننده توصيف كرده‌اند. اين اقدام در راستاي پيماني است كه در ماه اكتبر در مجمع تجارت جهاني گونه‌هاي، Cites، درحال انقراض تصويب شده‌است.

چين داراي بزرگترين بازار عاج در جهان است و براساس تخمين‌ها 70 درصد از تجارت‌هاي عاج در جهان در چين صورت مي‌گيرد. قيمت اين شيئ در چين 1100 دلار در ازاي هر كيلوگرم است.

شوراي دولتي چين روز جمعه 29 دسامبر 2016 جزئيات طرح ممنوع‌سازي تجارت عاج را اعلام كرد. فرآوري تجاري و فروش عاج تا 31 مارس 217 در چين متوقف خواهد‌شد و تمامي معامله‌گران اين بازار از فعاليت بازداشته خواهند شد تا كل اين بازار تا پايان سال 2017 متوقف شود.

گروه زيست‌محيطي WWF با استقابل از اين خبر آن را اقدامي تاريخي توصيف كرده‌است كه به تجارت قانوني عاج خاتمه خواهد‌بخشيد و تلاش‌هاي بين‌المللي براي مهار بحران شكار فيل‌ها را بهبود خواهد داد.

اگرچه بازار بين‌المللي عاج از سال 1989 متوقف شده‌است، اما بازارهاي قانوني محلي در بسياري از كشورهاي جهان به فعاليت خود ادامه داده‌اند. افزايش كشتار فيل‌ها طي هفت سال گذشته باعث كاهش جمعيت اين جانداران در آفريقا شده‌است در حدي كه جمعيت آنها به يك سوم رسيده‌است.

چين كه در ماه اكتبر با پيمان منع تجارت عاج در مجمع Cites موافقت كرد، با نمايش قدرت تعهدش به اين پيمان ديگر اعضاي اين مجمع را شگفت‌زده كرده‌است.

کد خبر 357215

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha