شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: پل داج بیپانجیانگ واقع در جنوب غرب چین با ارتفاعی برابر ۵۶۵ متر به عنوان مرتفع‌ترین پل جهان افتتاح شد تا خودروها با عبور از روی آن دو ساعت در زمان صرفه‌جویی کنند.

پل

براساس گزارش ساينس الرت،‌ اين پل طولي برابر 1341 متر دارد و سه سال براي ساخت آن زمان صرف شده‌است و هزينه ساخت آن براي دولت چين 144 ميليون دلار برآورد شده‌است.پل

اين پل به گفته رسانه‌هاي چيني زمان سفر ميان شهر ليوپانشوي در استان گويژو و ژوآنوي در استان يونان را دو ساعت كاهش خواهد‌داد و از پنج ساعت به سه ساعت خواهد رساند. اين پل در ارتفاعي دو برابر ارتفاع برج ايفل و يك و نيم برابر ساختمان امپايراستيت بنا شده‌است.

اين پل از روي رود نيژو عبور مي‌كند و ركورد ارتفاع پل رود سيدو را با اختلاف 500 متر بالاتر از سطح زمين شكسته است، با اين همه ازتفاع پل‌ها با مقياس‌هاي مختلفي سنجيده مي‌شوند،‌ براي مثال مرتفع‌ترين پل جهان، از نظر ارتفاع خود سازه و نه فاصله آن از سطح زمين، پلي به نام ميلو وياداك در فرانسه است كه ارتفاعي برابر 343 متر دارد.

اين پل نيز در مدت زماني سه ساله و با بودجه‌اي 394 ميليون يورويي بنا شده‌است و طول آن 2460 متر است. ارتفاع اين پل از سطح زمين نيز 270 متر برآورد شده‌است.

چيني‌ها به تازگي مرتفع‌ترين و طولاني‌ترين پل شيشه‌اي جهان را نيز برفراز دره بزرگ ژانگ‌جياجي افتتاح كرده‌اند.

کد خبر 357174

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha