جمعه ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹
۰ نفر

امین حیایی: روزهای اولی که همشهری درآمد، خیلی پیگیر اخبار نبودم. به‌ندرت از دکه‌های مطبوعاتی روزنامه می‌خریدم ولی خاطرم هست که پدرم این کار را می‌کرد و احتمالا اولین‌بار او بود که همشهری را به خانه ما آورد.

امین حیاتی

خاطره تصويري مشخص و واضحي كه در ذهنم ثبت شده، فروش روزنامه همشهري در سر چهارراه‌هاست. خيلي وقت‌ها كه در ترافيك گرفتار شده بودم مي‌ديديم كه عده‌اي روزنامه به دست در حال فروش همشهري‌اند. خب سر چهارراه‌ها صرفا نشرياتي عرضه مي‌شدند كه مورد توجه مردم بودند و در راس اين نشريات روزنامه همشهري قرار داشت.

حالا 25سال از آن دوران گذشته و همشهري همچنان روزنامه مردم باقي مانده است؛ آن هم در روزگاري كه گفته مي‌شود عمر رسانه‌هاي كاغذي در حال اتمام است. در شرايطي كه بسياري از نشريات تيراژشان پايين‌آمده، همشهري همچنان فاصله‌اي معنادار با ديگر روزنامه‌ها دارد. صداقتي از همان ابتدا همراهش بوده كه اعتماد مردم را به خود جلب كرده و در طول اين 25سال همچنان كوشيده تا آيينه‌اي براي جامعه باشد. وقتي با مردم صادق باشيد محبوبيت‌شان را حفظ مي‌كنيد. براي يك رسانه محرم دانستن مردم يك اصل بنيادين است.

ميان صفحه‌هاي همشهري، صفحه آخر جايگاه ويژه‌اي دارد؛ صفحه‌اي بسيار پرمخاطب كه با اقشار مختلف مردم ارتباط برقرار مي‌كند. شايد بتوان گفت ماهيت همشهري به‌عنوان روزنامه‌اي شهري و اجتماعي كه از ورود به جناح‌بندي‌ها و بازي‌هاي سياسي پرهيز دارد را مي‌شود در صفحه آخر مشاهده كرد؛ هم به لحاظ رويكرد اجتماعي و شهري هم در ايجاز و كوتاه‌نويسي كه همشهري براي اولين بار در روزنامه‌هاي كشور آن را به كار گرفت.

از كلام امير‌المومنين و شعر حافظ گرفته تا اطلاعات مفيدي كه در حوزه‌هاي اقتصاد خرد، وضعيت آب و هوا و موضوعات فرهنگي و اجتماعي در صفحه آخر به چشم مي‌‌خورد، آن را به يكي از اركان مهم همشهري تبديل كرده است.همشهري همچنان خودش را در اوج حفظ كرده و در روزگاري كه شاهد افزايش رسانه‌ها هستيم اين مهم‌ترين ويژگي‌اش است. اميدوارم عزيزان فعال در همشهري از مسير صداقت خارج نشوند و همين راه را ادامه دهند تا روزي نرسد كه اعتماد مردم از اين روزنامه سلب شود. همشهري در هيچ دوره‌اي روزنامه سياسي نبوده و مشي اجتماعي داشته است. باشد كه در ادامه مسيري كه در اين 25سال طي كرده، همچنان از ورود به بازي‌هاي جناحي كه ربطي به دغدغه‌هاي جامعه ندارد، پرهيز كند و از واقعيت‌ها بنويسد و همچنان روزنامه مردم باقي بماند.

  • بازيگر سينما و تلويزيون
کد خبر 357148

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha