همشهری آنلاین: به دنبال اخراج ۳۵ دیپلمات روسیه توسط دولت آمریکا و تشدید تنش‌ها میان دوکشور، مسکو با هشدار به مسئولان کاخ سفید تاکید کرد که آمریکا به دنبال "نابودی نهایی" روابط میان دو کشور است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، در بیانیه صادر شده از سوی کاخ کرملین آمده است: واشنگتن به دنبال نابودی نهایی روابط میان آمریکا و روسیه است. مسکو به شکل قاطع اتهامات بی‌اساسی که از جانب آمریکا علیه مسکو مطرح شده، رد می‌کند.

در این بیانیه که از سوی دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه قرائت شد همچنین آمده است: تصمیمات اخیر واشنگتن دو مساله را دنبال می‌کند نابودی نهایی روابط میان آمریکا و روسیه که هم اکنون نیز درواقع قطع شده است و دوم وارد آوردن ضربه‌ای مهلک به برنامه‌های رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در سیاست خارجه این کشور.

دولت آمریکا روز گذشته به دلیل آنچه که "دخالت سایبری روسیه در انتخابات آمریکا خوانده" ۳۵ دیپلمات این کشور را از ایالات متحده اخراج کرده است.

پسکوف با ابراز تاسف از اینکه این تصمیم را دولت اوباما و شخص وی اتخاذ کرده‌اند، متعهد شد که کرملین پاسخی مناسب به آن خواهد داد.

پسکوف گفت: بدون شک پاسخی مناسب براساس اصل مقابله به مثل در قبال این تصمیم ایالت متحده اتخاذ خواهد شد.

  • دیپلمات های اخراجی آمریکا از روسیه مشخص شدند

فهرست 35 نفره دیپلمات های آمریکا برای اخراج از روسیه به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور ارائه شده است.

به گزارش ایرنا، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه که اعلام کرده بود این کشور واکنش متقابل به اقدام اخیر ضدروسی باراک اوباما را انجام خواهد داد، امروز (جمعه) اعلام کرد که فهرست دیپلمات های آمریکایی برای صدور دستور اخراج آماده شده است.

خبرگزاری روسیا سگودنیا به نقل از سخنان لاوروف نوشت: 31 نفر از کارکنان سفارت آمریکا در مسکو و چهار کارمند سرکنسولگری این کشور در سن پترزبورگ به عنوان عنصر نامطلوب درنظر گرفته شده اند.

وزیر خارجه روسیه گفت: اقدام خصمانه طرف آمریکایی نباید بدون پاسخ بماند.

لاوروف اظهار کرد: همچنین پیشنهاد شده تا طرف آمریکایی از استفاده از مجتمع دیپلماتیک در ناحیه سربرنی بور و یک انبار در خیابان داروژنایا در مسکو منع شود که امیدواریم زود بررسی شود.

اوباما روز پنجشنبه مجموعه ای از تحریم ها و اقدام ها از جمله اخراج 35 دیپلمات روسی را از آمریکا به عنوان پاسخ به حمله سایبری منتسب به روسیه اعلام و کاخ کرملین نیز تاکید کرد اقدام متقابل انجام خواهد شد.

بنا به دستور اوباما، واشنگتن به دیپلمات های روسی اخراج شده 72 ساعت فرصت داده خاک آمریکا را ترک کنند.

از سوی دیگر، واشنگتن دو مجتمع روسی در مریلند و نیویورک را با ادعای انجام فعالیت اطلاعاتی، بسته است.

رسانه های روسی اعلام کردند این دو مجتمع دارای موقعیت دیپلماتیک در واقع ویلاهای متعلق به روسیه در آمریکا است.

کد خبر 357100

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha