همشهری آنلاین: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد همه سرنشینان هواپیمایی که در دریای سیاه در نزدیکی سوچی سقوط کرد جان باختند؛ پوتین روز دوشنبه را عزای عمومی اعلام کرد.

سقوط هواپیمای روسیه با ۹۲ سرنشین در دریای سیاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه از مسکو، در پی سقوط یک فروند هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه که 92 سرنشین داشت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور روز دوشنبه را عزای عمومی اعلام کرد. بشار اسد رئیس جمهور سوریه به ولادیمیر پوتین همتای روسی اش درباره کشته شدن شماری از اتباع این کشور در سقوط هواپیما تسلیت گفت.

به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، کرملین اعلام کرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، دیمیتری مدودف نخست وزیر این کشور را مامور تشکیل کمیته تحقیق درباره حادثه سقوط هواپیمای این کشور کرد.

نخست وزیر روسیه اعلام کرد مسکو درباره علل سقوط هواپیمای این کشور در دریای سیاه به طور کامل تحقیق می کند.

ديمیتری مدودف افزود در این حادثه تاسف بار شماری از اتباع روسیه که هر یک برای خود برنامه هایی داشتند کشته شدند . خبرنگاران و اعضای یک گروه ارکستر از جمله جان باختگان بودند که با نیت خیرخواهانه راهی این سفر شده بودند.

وی با خانواده های قربانیان ابراز همدردی و اعلام کرد درباره علل وقوع این حادثه به طور کامل تحقیق خواهد شد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد همه سرنشینان هواپیمایی که در دریای سیاه در نزدیکی سوچی سقوط کرد جان باختند.

شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه هم گزارش داد ، یک منبع روس اعلام کرد اجساد پنج نفر از مسافران هواپیمایی که نزدیک سوچی سقوط کرد، پیدا شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الحدث، وزارت حالت فوق العاده روسیه اعلام کرد علت سقوط هواپیمای این کشور، نقص فنی بوده است.

خبرنگار شبکه تلویزیونی روسیا الیوم در مسکو گفت: درباره آخرین تحولات مربوط به سقوط هواپیمای روسی در دریای سیاه گفت: وزارت دفاع روسیه کشف جسد یکی از سرنشینان هواپیمای توپولف 154 را تایید کرد. جسد این قربانی به کشتی نجات منتقل شد.

منابع امنیتی می گویند وسایل شخصی و اسناد مربوط به بعضی از خبرنگارانی که در این هواپیما بودند، هم پیدا شده است. در حالی که لاشه هواپیما در فاصله یک و نیم کیلومتری از ساحل دریای سیاه و در عمق پنجاه تا هفتاد متری کشف شد، اجساد و وسایل شخصی سرنشینان هواپیما تا فاصله شش کیلومتری پراکنده و دیده شده است. این هواپیما نود و یک سرنشین داشت که هشتاد و سه نفر آن مسافر بودند.

خبرنگار این شبکه افزود: منابع امنیتی می گویند وجود نجات یافتگانی در بین سرنشینان این هواپیما بعید است. اما ایگور کوناشینکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه تاکید کرد یک کمیته وابسته به این وزارتخانه به ریاست معاون وزیر دفاع این کشور به مکان حادثه رفته است تا آخرین تحولات را پیگیری کند. کمیته تحقیقات روسیه هم تحقیقات کیفری درباره این حادثه را آغاز کرد. بازجویی از بعضی مسئولان و کادر فنی فرودگاه آغاز شده است.

شبکه تلویزیونی الجزیره عربی هم اعلام کرد: یک ژنرال و پنج سرهنگ از جمله کشته شدگان حادثه سقوط هواپیمای روسی هستند.

خبرگزاری ایتارتاس از مسکو گزارش داد وزارت دفاع روسیه اعلام کرد لاشه این هواپیما در یک و نیم کیلومتری سواحل نزدیک سوچی در عمق 50 تا 70 متری پیدا شده است. قسمت هایی از لاشه این هواپیما نیز در فاصله شش کیلومتری از ساحل دریای سیاه پیدا شده است.

رسانه های روسیه اعلام کردند براساس گزارشهای اولیه، هواپیمای ناپدید شده این کشور، متعلق به وزارت دفاع است و حدود 91 نفر سرنشین داشته است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد هواپیمای مسافربری «توپولوف 154» با 92 سرنشین دقایقی پس از بلندشدن از سوچی و پرواز به سمت لاذقیه سوریه ناپدید شد.

سرنشینان آن 84 نظامی و 8 نفر کادر پرواز بودند.

شبکه تلویزیونی الجزیره عربی اعلام کرد: یک ژنرال و پنج سرهنگ از جمله کشته شدگان حادثه سقوط هواپیمای روسی هستند.

شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از منابع روسیه گزارش داد، هواپیمای ناپدید شده، گروه ارکستر الکساندروف را به سوریه منتقل می کرد.

یک منبع آگاه در گفتگو با خبرگزاری ایتارتاس اعلام کرد؛ این هواپیما پس از برخاستن از فرودگاه سوچی و طی مسیری به مسافت ده کیلومتر بر فراز آب های روسیه در دریای سیاه از صفحه رادار ناپدید شد.

منابع روس اعلام کردند؛ هواپیمای توپولوف 154 قدیمی بوده و احتمالا نزدیک منطقه کراسنودار در جنوب روسیه سقوط کرده است.

منابع روسی اعلام کردند؛ سقوط هواپیما به علت نقص فنی یا اشتباه خلبان بوده است.

ديمیتری پسکوف سخنگوی کرملین تاکید کرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه جزئیات ناپدید شدن یک فروند هواپیمای این کشور را پیگیری می کند.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه هدایت عملیات جستجو و نجات برای یافتن سرنشینان هواپیمای ناپدید شده را برعهده گرفت.

کرملین اعلام کرد؛ سازمان حوادث غیرمترقبه روسیه در تلاش برای یافتن هواپیمای ناپدید شده این کشور است که به مقصد لاذقیه در پرواز بود.

ديمیتری پسکوف سخنگوی کرملین اعلام کرد؛ ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از این موضوع مطلع شده است.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد؛ این هواپیما گروه ارکستر الکساندروف را به سوریه منتقل می کرد و نه نماینده رسانه جمعی روسیه و نیز شماری از اعضای نیروهای مسلح این کشور در هواپیما حضور داشتند.

شبکه تلویزیونی روسیا الیوم گزارش داد: کمیته تحقیقات روسیه، تحقیقات کیفری درباره هواپیمای روسی را که در دریای سیاه سقوط کرد، آغاز کرد.

کد خبر 356622

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha