همشهری آنلاین: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: پیروزی‌های حلب و مقاومت در مبارزه با تروریست دستاورد فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس است.

محمد باقری

به گزارش ایسنا، سردار سرلشکر محمد حسین باقری در کنگره سراسری شش هزار و 500 شهید فاوا ( مخابرات) دفاع مقدس اظهار کرد: اگر نگاهی به اتفاقات منطقه بکنید می بینید ما روزی در شلمچه و اهواز و اسلام آباد غرب می جنگیدیم و ملت مان باید مراکز استان های غربی را از تجاوز دشمن حفظ می کرد و امروز می بینید ملت ما در کجاها راهنمایی و هدایت عملیات می‌کنند. پیروزی های حلب و مقاومت و مبارزه با تروریست دستاورد فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: به آینده نگاه می کنیم ضمن دیدن افق روشن ، کارهای سنگین و سختی هم پیش رو داریم . عزیزان ما در فاوا مطلع اند که هر چه زمان می گذرد ارزش این حوزه بالاتر می رود و نبردهای شبکه محور و سایبری وابسته به این حوزه است. پس باید با تاسی از شهیدان و اتکای به دستاوردهای دفاع مقدس خودمان را برای صحنه های آینده روز به روز آماده تر کنیم.

باقری با بیان اینکه دفاع مقدس به مبدا تاریخی برای ایران تبدیل شده است یادآور شد: دفاع مقدس برای ما یک تاریخ ، فرهنگ ، اداره و اقتدار ملی ایجاد کرد. دیگر کسی در این کشور نمی گوید که فلان کار را نمی توان انجام داد. افتخار دفاع مقدس این است که باعث شد هر مقام و مسئولی بگوید ما می توانیم و قادریم بر مشکلات و تحریم های غلبه کنیم.

وی اضافه کرد:‌ دفاع مقدس برای ما بازدارندگی آورد. مگر امروز دشمن کم داریم؟ یا دشمنانمان دست از سیاست هایشان برداشته اند؟ اما چه دلیلی دارد که در میان کشورهایی که در آتش تروریست و ناامنی می سوزند کشوری امن داریم؟ این به برکت خون شهیدان است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همچنین بیان کرد: کشور ما تمام آرمان هایی که امام (ره) و انقلاب اسلامی ترسیم کردند را با سربلندی دنبال می‌کند و هیچ تهدیدی نمی تواند جلوی آن را بگیرد. با اطمینان و آرامش اعلام می کنم که هیچ متجاوزی به خود جرات تجاوز به این کشور را نخواهد داد.

باقری افزود:‌ ما امروز انزواگر نشده ایم و در فرایندهای منطقه بیشترین سهم و نقش را داریم و افتخار می کنیم که پرچم دار مبارزه با تروریسم هستیم. از دیگر درسهای دفاع مقدس به ما خود اتکایی است و افتخار می کنیم که تجهیزات پیچیده نظامی و مخابراتی را خودمان تولید می کنیم.

وی همچنین با اشاره به تاریخ طولانی مدت ایران خاطر نشان کرد: به علت حکومت پادشاهان نالایق و وابسته در تاریخ این کشور هر کس از هر طرفی که حمله کرده بود توانسته بود بخشی از این کشور را جدا کند اما در دفاع مقدس دشمنی حمله کرد که تمام قدرت های جهانی و کشورهای مرتجع منطقه حامی آن بودند ولی فرزندان شهید و ایثارگر شما به نحوی عمل کردند که سربلندی دائمی را برای این ملت فراهم کردند و ذره ای از خاک این کشور جدا نشد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه یادآور شد: به عقب بازگردیم و مقایسه کنیم می بینیم امام امت و رزمندگان ، ایثارگران و خانواده های شهدا چه جایگاه ارزشمندی دارند اما از آن طرف د شمنان بعثی ما چه وضعی دارند. امروز کسی که ادعای تسلط بر کشور ما را داشت کجا است؟ آیا امروز مردم عراق به آن گذشته افتخار می‌کنند یا ازآن ابراز انزجار می‌کنند؟

باقری در بخش دیگری از صحبت های خود به نقش بی بدیل مخابرات در هر نبردی اشاره کرد و گفت:‌ما در طول دفاع مقدس هیچ گاه ندیدیم عناصر مخابراتی که با ید همراه فرماندهان در خطوط مقدم حاضر می شدند پا پس بکشند. رازداری و امانت، خوش فکری، آمادگی جسمانی، تحرک لازم،‌توجیه بودن نسبت به مراحل عملیات، تخصص بالا، سرعت عمل و آشنایی با شگردهای جنگ الکترونیک از ویژگی های عناصر مخابراتی بود.

وی اضافه کرد:‌ما با کمترین امکانات مواجه بودیم در حالیکه دشمن ما به قوی ترین تجهیزات مخابراتی مجهز شده بود. این کشورهایی که امروز ادعای مبارزه با تروریسم را می‌کنند همه شان پشتیبان کشوری بودند که به کشور تازه انقلاب کرده مان حمله کرده بود و به طور مثال بی سیم پرش فرکانسی جگوار وارد ارتش عراق شده بود که هنوز پیشرفته ترین سیستم های ارتباطی است.

باقری در ادامه اظهار کرد: شهادت می دهیم که به ندرت به وجود می آمد که ارتباط ما قطع شود یا با اخلال دشمن مواجه شود که این دستاورد بزرگ عناصر مخابراتی بود. ما در آن زمان علاوه بر تجهیزات حتی نسبت به علم مخابرات هم تحریم بودیم ولی عناصر مخابراتی کار را به خوبی پیش می بردند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان یادآور شد:‌ یکی دیگر از اقدامات اساسی عناصر مخابراتی در دوران دفاع مقدس برقراری رادیو در آن شرایط تحریم و در صحنه نبرد بود که باعث می شد رزمندگان ما در داخل سنگرهایشان و جاهایی که ارتباطات صدا و سیما وجود نداشت رادیو داشته باشند یا اینکه رادیوهایی روی دشمن عملیات روانی انجام بدهند.

کد خبر 356282

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha