همشهری آنلاین: معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نهمین نمایشگاه و سمینار بین المللی صنایع دفاع پاکستان به کراچی سفر کرده است، در ادامه ملاقات های خود در این سفر، روز گذشته با فرمانده نیروی هوایی ارتش پاکستان دیدار و گفت و گو کرد.

دیدار

به گزارش ایرنا، در این ملاقات 'سهیل امان' به گرمی از سرتیپ پاسدار 'مهدی ربانی' استقبال کرد و دو طرف ضمن تاکید بر اهمیت و نقش بی بدیل نیروی هوایی در حفظ و تقویت امنیت هر کشور، خواستار تبادل تجربیات میان نیروهای هوایی دو کشور شدند.

در این ملاقات همچنین طرفین ضمن بررسی زمینه های مختلف همکاری دوجانبه، راه های تقویت این همکاری ها را مورد گفت و گو و تبادل نظر قرار دادند.

سهیل امان در این ملاقات گزارشی از نقش نیروی هوایی پاکستان در مبارزه با تروریسم در این کشور به ویژه نقش این نیرو در عملیات ضدتروریستی 'ضرب عضب' به طرف ایرانی ارائه داد. سرتیپ پاسدار ربانی نیز نقش نیروی هوایی پاکستان در مبارزه با تروریسم را مورد ستایش قرار داد.

سرتیپ پاسدار ربانی همچنین روز چهارشنبه با رانا تنویر حسین وزیر تولیدات دفاعی پاکستان ملاقات کرد.

سرتیپ دوم پاسدار محسن ریاضت وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان نیز با حضور در این نمایشگاه، سرتیب ربانی را ملاقات ها و سایر برنامه های وی در این سفر همراهی می کند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه هفته جاری و همزمان با افتتاح رسمی نمایشگاه بین المللی صنایع دفاعی کراچی، در راس یک هیات شش نفره وارد این شهر شد.

نهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دفاع پاکستان صبح روز سه شنبه هفته جاری در شهر کراچی با حضور هیات هایی از 43 کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران، رسما آغاز بکار کرد.

پاکستان در این نمایشگاه تازه ترین دستاوردهای دفاعی و نظامی خود از جمله یک فروند پهپاد پیشرفته با قابلیت 15 ساعت پرواز بی وقفه و نیز برخی دیگر از محصولات تولید خود از جمله تانک الخالد، جنگنده جِی.اف-17، هواپیماهی آموزشی سوپر مشاق و دیگر محصولات دفاعی و نظامی سبک، نیمه سنگین و سنگین را به نمایش گذاشته است.

در مجموع 418 شرکت پاکستانی و خارجی (شامل 157 شرکت پاکستانی) فعال در زمینه تولید صنایع و تجهیزات دفاعی در این نمایشگاه شرکت کرده اند.

کد خبر 353583

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha