همشهری آنلاین: سرتیپ پاسدار مهدی ربانی معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه در راس یک هیات شش نفره، باهدف شرکت در نهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دفاع پاکستان (IDEAS ۲۰۱۶)، وارد بندر کراچی شد.

مهدی ربانی

به گزارش ایرنا، هدف هیات‌های خارجی مختلف شرکت کننده در این نمایشگاه، آشنایی با تازه ترین دستاوردها و توانمندای‌های کشورهای مختلف از جمله پاکستان، در حوزه صنایع و تجهیزات دفاعی است.

این نمایشگاه و ملاقات‌های حاشیه‌ای آن همچنین فرصتی برای گفت و گوهای دوجانبه میان هیات‌های مختلف باهدف تقویت همکاری‌های دفاعی خواهد بود.

نهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دفاع پاکستان صبح امروز در شهر کراچی با حضور هیات‌هایی از 43 کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران، رسما آغاز بکار کرد. در مسراسم افتتاح رسمی این نمایشگاه، علاوه بر هیات‌های کشورهای مختلف، عالی ترین مقام های کشوری و لشکری پاکستان از جمله محمد نواز شریف نخست وزیر، ژنرال راحیل شریف فرمانده ارتش، فرماندهان نیروهای زمینی، هوایی و دریایی پاکستان، وزیر تولیدات دفاعی این کشور و ... حضور داشتند.

پاکستان در این نمایشگاه تازه ترین دستاوردهای دفاعی و نظامی خود از جمله یک فروند پهپاد پیشرفته با قابلیت 15 ساعت پرواز بی وقفه و قادر به انجام عملیات های تجسسی و نظامی را به نمایش گذاشته است.

پاکستان همچنین برخی دیگر از محصولات تولید خود از جمله تانک الخالد، جنگنده جِی.اف-17 ، هواپیماهی آموزشی سوپر مشاق و دیگر محصولات دفاعی و نظامی سبک، نیمه سنگین و سنگین را به نمایش گذاشته است.

در مجموع 418 شرکت پاکستانی و خارجی (شامل 157 شرکت پاکستانی) فعال در زمینه تولید صنایع و تجهیزات دفاعی در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند.

این نمایشگاه هر دوسال یک بار در کراچی برگزار می‌شود.

کد خبر 353389

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha