همشهری آنلاین: نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ممنوعیت ورود نیروی مسلح و قوای سه گانه به دسته بندی‌های جناحی را نیازمند صدور دستورالعمل اجرایی از سوی ستاد کل نیروهای مسلح دانست.

به گزارش ايسنا، فرهاد تجری در اين باره اظهار کرد: سیاست‌های کلی انتخابات از مجاری مختلف کارشناسی گذشته و بعد از آسیب شناسی 32 انتخاباتی که پس از انقلاب برگزار شده ابلاغ شده در نتیجه نقاط ضعف و قوت در هر انتخابات شناسایی شده و راهکارهایی برای انتخاب اصلح در آن مورد توجه قرار گرفته تا انتخاب مردم یک انتخاب آگاهانه باشد و تحت فشار شعارها قرار نگیرد.

وی افزود: امیدواریم مجلس دولت و دست‌اندرکاران امر هر چه سریعتر زمینه اجرای این سیاست‌ها را فراهم کنند تا در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها که سال آینده برگزار می‌شود شاهد اجرایی شدن این سیاست‌ها باشیم البته این امر نیازمند صدور دستورالعمل‌ها، بخشنامه‌ها و رویه‌های اجرایی است.

نماینده مردم قصر شیرین در مجلس با اشاره به تاکید بر ممنوعیت ورود نیروی مسلح و قوای سه گانه به دسته بندی‌های جناحی در سیاست‌های کلی انتخابات یادآور شد: این امر نیازمند صدور دستورالعمل‌های اجرایی در ستاد کل نیروهای مسلح است .

تجری با تاکید بر لزوم نگاه کارشناسی و مطالعه تطبیقی در مورد شفاف‌سازی هزینه‌های مالی کاندیداها اظهار کرد: باید منابع تامین هزینه‌های انتخاباتی مشخص شود به نحوی که نهایتا در انتخابات پول و تبلیغات کمترین اثر بر تصمیمات آگاهانه مردم داشته باشد و این امر امکان پذیر نیست مگر اینکه دولت در قالب آیین نامه زمینه برگزاری انتخابات بدون حاشیه و به دور از تاثیرپذیری از منابع قدرت و ثروت را فراهم کند تا انتخاب مردم تحت الشعاع تبلیغات کاذب قرار نگیرد.

نائب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه باید ضمانت اجرایی برای برخورد با تخلفات انتخاباتی پیش‌بینی شود، اضافه کرد: در حال حاضر دستگاه های نظارتی و ضابطین دست پری در این زمینه ندارند و مجازات تخلفات انتخاباتی بازدارنده نیست و ما امیدواریم با ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات این ضمانت اجرایی فراهم شود.

وی در پایان بر لزوم ارائه هر چه سریعتر لایحه دولت برای شفاف سازی هزینه‌های انتخاباتی و تعیین ضمانت اجرایی برای برخورد با تخلفات انتخاباتی تاکید کرد.

کد خبر 349636

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha