سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نیویورک تایمز در سرمقاله خود سیستم رای گیری آمریکا را مورد انتقاد سخت قرار دارد.

دونالد ترامپ اکثریت رای نمایندگان ایالت‌های مختلف برای انتخاب ریاست جمهوری را نیز که روز دوشنبه ۱۹ دسامبر در پنسیلوانیا گرد آمده بودند به دست آورد تا رسما به عنوان ریاست جمهوری آینده آمریکا تا یک ماه دیگر گام به کاخ سفید نهد، اگرچه در سرمقاله نیویورک تایمز سیستم رای گیری آمریکا مورد انتقاد سختی قرار گرفت.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از واشنگتن پست، روز شنبه در پنسیلوانیای آمریکا ۵۳۸ عضو کالج انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا جمع شدند و در نهایت رای گیری تا ساعت ۵ عصر به طول انجامید تا دونالد ترامپ توانست به حد نصاب ۲۷۰ رای برسد.

قرار است جزییات این رای گیری در روز ۶ ژانویه در مجلس سنا اعلام شود.

همزمان با این رای گیری گروهی از مخالفان در جلوی ساختمان محل اجتماع نمایندگان گرد آمده وبه دادن شعار و تظاهرات پرداختند.

از سوی دیگر روزنامه نیویورک تایمز در سرمقاله خود با طرح این پرسش که در ۱۶ سال گذشته دو بار فردی به عنوان ریاست جمهوری گام به کاخ سفید گذاشته است که در عمل رای کمتری در میان مردم به دست‌ آورده است به انتقاد از این قانون پرداخت و خواستار تغییر آن شد.

در این نوشته  که از سوی تیم ادیتوریال این روزنامه معروف منتشر شد با اشاره به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار رای بیشتر هیلاری کلینتون و رای بالای دو درصدی او نسبت به ترامپ و اشاره به شرایطی که رای الکترال در بیش از ۱۰۰ سال قبل تمهید شده بود، خواسته شد که با شرایط امروز این شیوه انتخاباتی تغییر کند.

این رسانه با انتشار عکسی سمبولیک که با شلیک یک گلوله شکافی بزرگ در پنجره رای گیری صورت گرفته ، این شیوه رای گیری را نا کار آمد و غیر منطبق با شرایط امروز دانست.

کد خبر 356049

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha