همشهری آنلاین: روش‌های جدید درمان و داروهای جدید برای درمان بیماران مقاوم به «میاستنی گراویس» و امراض عضلانی در کنگره میوپاتی معرفی شدند.

شیوع بیماری «میاستنی» در زنان ۲.۵ برابر مردان

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر شهریار نفیسی فوق تخصص بیماری‌های نوروماسکولار در کنگره «میوپاتی در محل اتصال عصب و عضله»، گفت: این کنفرانس در ۲ روز با محوریت بیماری‌های «میاستنی» و «میوپاتی» به عنوان بیمارهای عضلانی و با تمرکز بر روی بیماری‌های میوپاتی التهابی با حضور گروهی از پزشکان داخلی و فرانسوی در بیمارستان شریعتی برگزار شد.

وی اظهار داشت: در بیماری میاستنی و در روش‌های جدید درمانی، مریضان مقاوم را نیز تحت کنترل خود قرار داده‌ایم. درصد کمی از این بیماری‌ها با بحران شروع می‌شوند و اکثرا با تشخیص و درمان به موقع روند درمان را به خوبی طی می‌کنند.

نفیسی افزود: کیفیت زندگی بیماری میاستنی گراویس با تاخیر در درمان شرایط خوبی نخواهد داشت، اما با تشخیص به موقع شاهد تسریع در درمان هستیم.

وی اظهار داشت: این بیماری با ضعف عضلانی، ضعف عضلات صورت، اختلال در بلع، اختلال عضلات و اندام‌ها و تنفس بروز می‌کند که اگر عضلات تنفسی درگیر شوند، فرد دچار اختلالات متعدد و بستری در آی سی یو خواهد شد.

نفیسی ادامه داد: علت بیماری میاستنی به بیماری خود ایمنی بر می‌گردد و اختلال در تومور توموس یکی از علل شایع آن است.

این فوق تخصص بیماری‌های نوروماسکولار افزود: میاستنی مادرزادی ریشه ژنتیک دارد اما میاستنی گراویس که خود ایمنی است به ازدواج‌های فامیلی نسبت داده می‌شود.

وی گفت: شیوع میاستنی در خانم ها ۲ تا ۲.۵ برابر آقایان است.

کد خبر 355781

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha