سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان اندامی کاملا جدید را درون بدن انسان شناسایی و دسته‌بندی کرده‌اند،‌ اندامی که در تمامی این مدت در نقطه‌ای کور از سیستم گوارشی بدن پنهان شده‌بود.

اندام بدن

براساس گزارش ساينس ديلي، اگرچه اكنون ساختار اين اندام شناخته شده‌است، عملكرد آن هنوز به خوبي شناخته نشده‌است و مطالعه روي آن مي‌تواند درك بهتري از بيماري‌هاي شكمي و گوارشي ايجاد كرده و منجر به ايجاد درمان‌هاي موثر‌تر شود.

اين اندام كه مزانتر ناميده مي‌شود در ابتدا اندامي با ساختار تكه تكه شناخته مي‌شد اما دانشمندان به تازگي دريافته‌اند مزانتر اندامي يكپارچه است. به گفته محققان دانشگاه بيمارستان ليمريك در ايرلند، اين اندام تا به امروز مورد توجه قرار نگرفته‌بود و آناتومي كه از آن وجود داشت نادرست بود.

اندام بدن

اين اندام بخشي دو لايه از پريتونيوم، پوشش حفره شكمي است كه روده‌ها را به ديواره شكم متصل مي‌كند و همه‌ اندام‌هاي شكمي را در جاي خود نگه مي‌دارد. يكي از ابتدايي‌ترين توضيحات درباره اين اندام را لئوناردو داوينچي ثبت كرده‌است و اين اندام براي قرن‌ها به عنوان بخشي ناچيز از بدن ناديده گرفته مي‌شد. طي قرن گذشته پزشكان اين اندام را به عنوان ساختاري تكه تكه و مجزا مورد بررسي قرار مي‌دادند و همين باعث كاهش اهميت آن شده‌بود.

اما در سال 2012 بررسي‌هاي دقيق ميكروسكوپي ثابت كرد اين اندام اندامي يكپارچه‌ و ادامه‌دار است و طي چهار سال گذشته مدارك بيشتري مبني بر مجزا بودن اين اندام به دست آمد و در نهايت اين اندام به عنوان يك اندام مستقل و جديد در بدن انسان دسته‌بندي شد و اگرچه اين دسته‌بندي جديد تغييري در درون بدن انسان ايجاد نمي‌كند، اما مي‌تواند حوزه جديدي را در علوم پزشكي ايجاد كند كه بر بهبود سلامت انسان‌ها اثرگذار خواهد بود. به اين شكل پزشكان مي‌توانند با مطالعه نقش اين اندام بر بيماري‌هاي شكمي درمان‌هاي بهتري براي بيماران فراهم آورد. 

کد خبر 357572

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha