همشهری‌انلاین: بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در جدیدترین گفت‌و‌گوی خود درباره سیاست‌های غربی‌ها گفت: ترجمه گفته‌های آنها به روسیه این است؛ لطفا پیشروی ارتش سوریه علیه تروریست‌ها را متوقف کنید!

بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در مصاحبه‌ای با شبکه راشاتودی نسبت به توجه بیش از حد به اظهارات دولت‌های غربی هشدار داد و گفت: " آنها در حلب ظاهرا بیشتر به نجات تروریست‌ها اهمیت می‌دهند تا غیرنظامیان."

بشار اسد در این مصاحبه همچنین واکنش ملایم به حمله گروه تروریستی داعش به شهر پالمیرا را مورد انتقاد قرار داد.

او در واکنش به این‌که چرا کسی چندان تصرف شهر پالمیرا (تدمر) توسط داعش را محکوم نکرده، گفت: دقیقا به این خاطر که اگر نیروهای دولتی این شهر را تصرف کرده بودند آنها نگران میراث این شهر بودند. اگر ما شهر حلب را از دست تروریست‌ها آزاد کنیم مقام‌هاي غربی و رسانه‌های جریان اصلی آنها، نگران غیرنظامیان خواهند شد اما هنگامی که برعکس آن اتفاق بیفتد و زمانی که تروریست‌ها غیرنظامیان را بکشند یا به پالمیرا حمله کنند و میراث انسانی و نه فقط میراث سوری را از بین ببرند، آنها چنین نگرانی‌هایی نخواهند داشت.

به گزارش ایسنا،بشار اسد خاطرنشان کرد: اگر به زمان‌بندی حمله داعش به پالمیرا نگاه کنیم مشخص است که این حمله آنها مرتبط با اتفاق‌هايي که در حلب رخ می‌دهد، بوده است. این یک پاسخ به رخدادهای حلب و پیشروی‌های ارتش عربی سوریه بود و آنها می‌خواهند پیروزی در حلب را تضعیف کرده و هم‌زمان توجه ارتش سوریه را از حلب  منحرف و بیشتر به پالمیرا جلب و پیشروی را متوقف کنند اما البته این موثر نیفتاد.

رئیس‌جمهور سوریه خاطرنشان کرد: همیشه در سیاست مهم است که خطوط را بخوانیم نه این‌که تنها به لغت‌ها اکتفا کنیم. مهم نیست که آنها چه چیزی تقاضا می‌کنند. ترجمه بیانات آنها خطاب به روسیه این است: لطفا پیشروی ارتش سوریه علیه تروریست‌ها را متوقف کنید! این معنی بیانیه آنهاست. هرچیز دیگری را در این مورد فراموش کنید. آنها می‌گویند؛ شما در شکست دادن تروریست‌ها بیش از حد پیش رفته‌اید و نباید این اتفاق بیفتد! شما باید به سوری‌ها بگویید که این روند را متوقف کنند! ما باید تروریست‌ها را نگه داشته و آنها را نجات دهیم!

کد خبر 355566

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha