دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مردم سوریه امشب (۲۲ آذر) در آستانه آزادسازی کامل حلب به خیابان‎های محلات جنوبی شهر آمدند و با شلیک‌تیر هوایی مشغول برگزاری جشن هستند.

حلب

به گزارش فارس، آخرین اخبار از تحولات حلب حاکی از آن است که حدود 98 درصد از شهر حلب آزاد شده است و اکنون تنها محله‌های «الزبدیه، السکری، الانصاری و المشهد» باقی مانده است.

خبرنگار فارس در سوریه گزارش داد که شمارش معکوس برای آزادی کامل این شهر در حالی به صدا درآمده است که مردم پس از پنج سال ظلم و جنایت تروریست ها به خیابان ها آمده اند و به جشن و شادی مشغول هستند.

این منبع میدانی افزود: تروریست‌ها نفس‌های آخر حیاتشان را در حلب می کشند و فقط دو گزینه تسلیم و مرگ برای آنها باقی مانده است.

این منبع میدانی گفت: مردم با حضور گسترده در محلات و خیابان های محلات جنوبی در شرق شهر حلب با شلیک تیر هوایی مشغول برگزاری جشن هستند.

براساسا اين گزارش، عناصر تروریستی در پنج سال گذشته نیمی از شهر حلب را اشغال کرده بودند اما نیروهای سوری و مقاومت پس از تکمیل محاصره آنان از سه هفته قبل عملیات پاکسازی شهر را آغاز کردند و در نهایت امشب به پنج سال جنایت تروریست ها پایان دادند.

حلب دومین شهر بزرگ سوریه است و روزی پایتخت اقتصادی این کشور بود اما با آغاز جنگ جهانی علیه این ملت، این شهر توسط تروریست ها ویران شد و علاوه بر اموال و ثروت مردم، تجهیزات کارخانجات این شهر صنعتی در ترکیه به فروش رفت.

کد خبر 355377

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha