دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت، رشد آموزش عالی در ایران پنج برابر رشد جهانی است.

به گزارش ایرنا، مجتبی شریعتی نیاسر در دیدار با «تی یری ماندون» دبیر هیئت دولت در آموزش عالی و تحقیقات فرانسه و روسای 40 دانشگاه و مرکز پژوهشی این کشور، افزود: در سال‌های پس از انقلاب اسلامی شاهد رشد بیش از گذشته دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در ایران هستیم به طوری که رشد آموزش عالی در این 37 سال بیش از پنج برابر میانگین رشد جهانی است.

شریعی نیاسر ادامه داد: اکنون بیش از 4 میلیون و 800 هزار دانشجو در 2800 دانشگاه و موسسه آموزش عالی در ایران در حال تحصیل هستند که 2 درصد آنها در مقطع دکترای تخصصی تحصیل می‌کنند.

وی گفت: 53 درصد دانشجویان در موسسات آموزش عالی غیردولتی تحصیل می‌کنند که نشانه سرمایه‌گذاری و ورود جدی بخش خصوصی کشور به آموزش عالی است.

معاون آموزشی وزیر علوم اظهار کرد: بین‌المللی شدن آموزش عالی از اهداف و برنامه‌های وزارت علوم است و این وزارت به دانشگاه‌های بزرگ این اختیار را داده که با دانشگاه‌ها و موسسات معتبر علمی و تحقیقاتی دنیا وارد ارتباطات علمی و فناوری شوند.

وی به جایگاه بالای کشورهای اروپای در دیپلماسی علمی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و علاقه‌مندی ایران به گسترش همکاری‌های علمی و تحقیقاتی را ناشی از روابط بین‌المللی فعال اروپا و وجود دانشگاه‌های معتبر در این قاره و آشنایی دیرینه محققان و دانشمندان کشورمان با مراکز علمی اروپایی دانست.

شریعتی نیاسر با اشاره به رونمایی از سند آموزش 2030 توسط وزیر علوم کشورمان در روزهای اخیر، گفت: این سند که با همکاری سازمان یونسکو تدوین شده است، نقش جمهوری اسلامی ایران را در عرصه‌های علمی بین‌المللی افزایش خواهد داد.

وی تبادل دانشجو و استاد، فرصت‌های مطالعاتی کوتاه‌مدت برای استادان ایرانی و فرانسوی، طراحی پروژه‌های تحقیقاتی مشترک و ایجاد کرسی‌های آموزش زبان فارسی را از مهمترین زمینه‌های همکاری ایران و فرانسه بیان کرد.

دبیر هیئت دولت در بخش آموزش عالی و تحقیقات فرانسه به همراه 40 تن از روسای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی این کشور با هدف گسترش همکاری‌های علمی به ایران سفر کرده‌اند.

کد خبر 355325

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha