شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۲
۰ نفر

همشهری دو - فاطمه محمدصالحی: خیلی کارها با حرف زدن درست نمی‌شود. اگر روزی چندبار خودتان یا به‌واسطه دیگران بخواهید به همسرتان نشان بدهید که شما آدم مهمی هستید، کمک زیادی به باور همسرتان نکرده‌اید.

ضمن اینکه مهم است که همسرتان شما را در زندگی خودش «مهم» بداند زیرا فردی که همسرش را مهم بداند، احساس خوشبختی بیشتری می‌کند و نسبت به همسرش وفادارتر خواهد بود.

 اگر مي‌خواهيد بدانيد چگونه مي‌توانيد احساس ارزشمند بودن خودتان را در همسرتان ايجاد كنيد به اين نكته‌ها توجه داشته باشيد:

1- مردها دلبر مي‌خواهند نه دلير. اگر خانمي مهارت‌هاي زنانه را كنار بگذارد و مثلا با استفاده از ابزارهايي مثل اهرم فشار، داد و بيداد و... بخواهد نيازهاي خود را از همسرش مطالبه كند، در درازمدت حتما نتيجه عكس مي‌گيرد چون به فطرت مردانه و قدرت‌طلبي همسرش اهميت نداده است. در عوض مردي كه خودش را نزد همسرش مهم بداند، همه سعي‌اش را مي‌كند تا اين منبع تأييد را از دست ندهد.
2- زن‌ها مرد مدير و مهربان مي‌خواهند. براي ارزشمند بودن پيش زن‌ها، نه زن ذليلي لازم است و نه خشك و طرد‌كننده بودن. زني كه همسرش را يك پناهگاه مطمئن و توانا بداند حاضر نيست دلگرمي همراهي او را از دست بدهد.
3- قبل از مهم بودن پيش همسرتان پيش خودتان مهم باشيد. اجازه دهيد همسرتان از نوع رفتار شما با خودتان، نحوه تعامل با شما را ياد بگيرد، مثلا اگر به سلامتي و ورزش خودتان اهميت ندهيد، شايد همسرتان هم دير يا زود بخواهد شما را در نقشي مثل كيف پول، خدمتگزار و... تلقي كند.
4- بخنديد. خنديدن عشق و شيريني ايجاد مي‌كند؛ پس اگر خنده‌رو بودن برايتان مهم باشد، همسرتان از آنچه خنده شما را از او بگيرد، نگران خواهد شد.
5- اگر حواستان به اطرافتان و شرايط زندگي‌تان باشد، ناخودآگاه به همسرتان مي‌آموزيد كه زندگي‌تان قانون دارد و شما مراقب همه‌‌چيز هستيد.
6- ارتباط با فاميل هر دو طرف، شما را در چشم همسرتان بزرگ و ارزشمند خواهد كرد. اين قانون از‌بين‌رفتني نيست؛ حتي در اين دوره و زمانه هم ارتباط با فاميل‌ها مي‌تواند حامي خوبي براي روزهاي سخت زندگي‌تان باشد.
7- در عمل و حرف، از اينكه به همسرتان بگوييد برايتان ارزشمند است طفره نرويد. همسري كه در حد نيازش محبت نبيند، انرژي‌اي براي جبران بهتر و متقابل براي شما ندارد.
8- قلب همسرتان كه مي‌خواهيد جاي عشق به شما باشد، مخلوق خداست؛ يعني براي اينكه پيش همسرتان مهم باشيد سعي كنيد خودتان و همسرتان را بيشتر با خدا مأنوس كنيد تا نعمت‌هاي خدا هم به سمت شما سرازير شود. اين قانون به معني اين نيست كه مومن‌ها مشكل ندارند بلكه همسرهاي مومن تحمل‌شان در برابر مشكلات بيشتر است.

کد خبر 355022

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha