چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
۰ نفر

موژان اردانی: با سرمایه اولیه حدود ۳۰ میلیون تومان می‌توانید یک کارگاه تراشکاری راه‌اندازی کنید البته این درصورتی است که دستگاه‌های لازم را در ابعاد کوچک‌ تهیه کنید. مثلا می‌توانید از یک دستگاه تراش یک‌متری یا دریل‌های کوچک‌تر استفاده کنید.

تراشکاری

 توجه داشته باشيد كه براي شروع حتما لازم نيست كه وسايل كار خود را از برندهاي گران بخريد، پس از آنكه كار شما رونق پيدا كرد و گسترش يافت مي‌توانيد كمبودها را جبران كنيد. براي يادگيري اين حرفه مي‌توانيد در دوره‌هاي آموزشي كه مراكز فني و حرفه‌ا‌ي برگزار مي‌كنند شركت كنيد. علاوه بر آن، رشته تراشكاري به‌عنوان يك رشته تخصصي در هنرستان‌هاي فني و حرفه‌اي موجود است كه شخص با تحصيل در اين رشته، هم به‌صورت تئوري و هم عملي به خوبي اين حرفه را ياد مي‌گيرد. در اين رشته حتي نقشه‌كشي صنعتي را هم به شما آموزش مي‌دهند كه در اين كسب و كار براي شما يك برگ برنده است. پس از گذشت يك‌سال آموزش، دست شما در اين حرفه كاملا راه مي‌افتد و مي‌توانيد به‌صورت مستقل كار كنيد. براي احداث يك كارگاه تراشكاري به مجوز نياز داريد كه بايد با مراجعه به وزارت صنعت، معدن و تجارت آن را دريافت كنيد.

براي اخذ مجوز پيش از هر چيز بايد به فكر يك مكان براي كارگاه خود باشيد، فضاي مورد نياز اين كار براي شروع حداقل ۱۵ تا ۲۰ مترمربع ا‌ست. پس از آن بايد مكان مورد نظر خود را به وزارتخانه معرفي كنيد. كارشناسان پس از بررسي درصورت صلاحيت فضاي كارگاه شما براي اين حرفه، مجوز را صادر مي‌كنند. توجه كنيد كه اين حرفه ازجمله مشاغلي ا‌ست كه بايد در آن كاملا هوشيار و با دقت عمل كنيد چرا كه دستگاه‌ها خطرناك هستند و درصورت حواس‌پرتي، جان و سلامتي شما مورد تهديد قرار مي‌گيرد. ركن اصلي در فروش محصولات توليدي شما در اين حرفه، صداقت است، اگر كالاي توليدي شما باكيفيت باشد بهترين تبليغ براي كارتان است. علاوه بر آن مي‌توانيد از طريق يك وب‌سايت در فضاي اينترنت محصولات خود را معرفي كرده و به فروش برسانيد. معاملات در اين كسب‌و‌كار معمولا به اين صورت انجام مي‌گيرد كه پس از نهايي‌كردن سفارش و پرداخت پول توسط مشتري، كالا برايش ارسال مي‌شود. كسي كه با حداقل سرمايه اوليه ذكر شده اين كار را شروع كند درصورت داشتن پشتكار و به‌كار‌گيري خلاقيت مي‌تواند ماهانه ۳ تا ۵ ميليون‌تومان و حتي بيشتر درآمد داشته باشد. البته لازم به ذكر است كه براي رسيدن به اين درآمد بايد از ماه‌هاي اوليه كار به خوبي گذر كنيد تا نتيجه ببينيد.

کد خبر 354784

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha