دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت اپل برای اولین بار اعلام کرد درحال سرمایه‌گذاری روی پروژه ساخت خودرویی بدون راننده و خودران است.

اپل

براساس گزارش BBC، اين شركت در نامه‌اي به سازمان مقرات حمل و نقل آمريكا اعلام كرد براي سالها مشتاق توانايي‌هاي سيستم‌هاي خودكار از جمله در زمينه حمل و نقل بوده‌است. اپل در اين نامه به فوايد اجتماعي عرضه خودروهاي خودران اشاره كرده‌است.

مدتها است كه شايعه برنامه اپل براي توليد خودروهاي خودران پخش شده‌است، اما اين شركت تا به امروز رسما اين شايعات را تاييد نكرده‌بود. با اين همه شركت فورد كه خود قصد دارد تا سال 2021 خودروهاي خودكارش را راهي جاده‌ها كند، گفته‌بود كه اپل درحال ساخت خودرويي مشابه است.

اپل تاكنون چندين دامنه اينترنتي مرتبط با خودرو مانند apple.car و apple.auto را به ثبت رسانده‌است. به گفته سخنگوي اين شركت نامه اپل به سازمان ملي ايمني ترافيك بزرگراه‌هاي آمريكا برپايه سرمايه‌گذاري سنگين اين شركت بر فراگيري ماشيني و سيستم‌هاي خودكار بوده‌است و با هدف كمك به تعريف بهترين شيوه‌ و عملكرد در صنعت خودروسازي نگاشته شده‌است.

اين نامه پنج صفحه‌اي كه توسط استيو كنر مدير بخش محصولات اپل نوشته شده‌است، از قانون‌گذاران درخواست كرده‌است كه قوانين دست و پاگيري براي آزمايش خودروهاي خودران تصويب نكنند و با توليد‌كنندگان و تازه‌واردين به اين حوزه برخوردي يكسان داشته‌باشند.

اپل همچنين درخواست كرده تا شركت‌هاي دست‌اندركار اين صنعت داده‌هاي مربوط به تصادفات و حوادث مرتبط به آن را براي ايجاد تصويري شفاف‌تر و طراحي سيستم‌هاي ايمن‌تر، به اشتراك بگذارند،‌البته بدون اينكه حريم خصوصي فردي با به اشتراك‌گذاري اين داده‌ها به خطر نيافتد.

شركت گوگل درحال حاضر مشغول آزمايش خودروهاي خودرانش در جاده‌ها است. شركت تسلا نيز در ماه اكتبر اعلام كرد تماي خودروهاي توليدي‌اش از سخت‌افزار رانش خودكار برخوردار خواهند بود.

کد خبر 354494

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha