همشهری آنلاین: شایعات جدید به این موضوع اشاره می‌کنند که شرکت اپل می‌خواهد تغییرات زیادی را در آیفون ۸ به وجود بیاورد و دلیل آن هم ۱۰ سالگی عرضه‌ی آیفون خواهد بود.

اپل

به گزارش فون آرنا؛ در این شایعات گفته شده که آیفون سال آینده با صفحه نمایش AMOLED راهی بازار می‌شود که این موضوع به تنهایی یکی از نقاط قوت این گوشی خواهد بود.

البته به نظر می‌رسد که آیفون ۸ در سه مدل راهی بازار می‌شود که یکی از آن‌ها صفحه نمایش AMOLED‌ دارد و به احتمال زیاد در اندازه‌ی ۵٫۱ یا ۵٫۲ اینچ عرضه می‌شود.

حتی گفته شده پنل صفحه نمایش تمام سطح گوشی را شامل می‌شود تا صفحه نمایش بزرگ‌تر از همیشه به نظر برسد.

به احتمال زیاد آیفون ۸ به شکلی ساخته می‌شود که صفحه نمایش اکثر فضای روی گوشی را در بر بگیرد. دقیقا چیزی شبیه به گوشی Mi Mix شرکت شیائومی که چند وقت پیش معرفی شده بود.

شایعات می‌گویند که سامسونگ هم قصد دارد گلکسی S8‌ را با صفحه نمایش بزرگ‌تری در اختیار کاربران قرار دهد. حتی گفته شده که این گوشی از هر چهار طرف صفحه نمایش خمیده دارد.

به غیر از این شایعات، شایعه دیگری مبنی بر اینکه آیفون ۸ در سه نسخه‌ی ۵٫۱، ۵٫۵ و ۴٫۷ اینچی به بازار می‌آید و دست کم یکی از آن‌ها دوربین دوتایی خواهد داشت.

نه تنها یکی از آن‌ها دوربین دوتایی خواهد داشت، بلکه هر دو دوربین آن دارای لرزش‌گیر تصویر اپتیکال هستند. احتمالا اپل قصد دارد اپل در طراحی لنز تله‌فوتوی آیفون تغییراتی ایجاد می‌کند تا نسبت به آیفون ۷ پلاس با کیفیت‌تر شود.

لنز تله‌فوتوی آیفون ۷ پلاس، لرزش‌گیر تصویر اپتیکال ندارد و فقط لنز واید آن دارای این قابلیت است. اگر اپل بخواهد لرزش‌گیر را برای لنز تله‌فوتوی آن بگذارد احتمالا باید دایره‌ی تصویر را بزرگتر کند.

یعنی مخروط نوری که از لنز خارج می‌شود باید بزرگتر باشد. این کار باعث پیچیده‌تر شدن ساختار دوربین می‌شود و تازه ممکن است کیفیت تصویر در گوشه‌ها پایین بیاید.

منبع: Phonearena

کد خبر 353737

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha