علی‌اصغر محمدی: امروز ۱۱سال از حادثه غم‌انگیز سقوط هواپیمای سی-۱۳۰نیروی هوایی ارتش که منجر به شهادت جمعی از اصحاب رسانه شد می‌گذرد ولی هنوز علت اصلی این حادثه خونین مشخص نشده‌است!

سقوط هواپیمای خبرنگاران و اقناع نشدن افکار عمومی

اكنون 11سال از رفتن محمد و ديگر همكاران رسانه‌اي مي‌گذرد و افسوس كه هرگز بازگشتي نداشتند و هواپيماي سي-130ارتش كه حامل 39نفر از خبرنگاران، عكاسان و فيلمبرداران روزنامه‌ها، خبرگزاري‌ها و صدا و سيما و جمعي از كاركنان ارتش بود دچار حادثه شد و همه ۹۴ سرنشين آن در دم به شهادت رسيدند.

پس از اين حادثه بسياري از مسئولان بلافاصله ضمن ابراز همدردي با خانواده شهدا وعده دادند كه موضوع را بررسي و با مسبب يا مسببان برخورد شديد مي‌كنند و چنان و چنان خواهدشد.

رئيس وقت مجلس وعده پيگيري داد، هيأت دولت وقت، معاون اجرايي رئيس‌جمهور را مسئول پيگيري علل وقوع حادثه كرد و ... .
اما با گذشت 11سال از اين حادثه ناگوار، هنوز مقصران يا مسببان آن به مردم معرفي نشده‌اند، آنچه تاكنون انجام شده، پرداخت ديه شهدا به خانواده آنان است كه البته خانواده برخي از شهداي اين حادثه در اعتراض به روند رسيدگي پرونده، ديه نيز نگرفته‌اند.

ظاهرا همه‌‌چيز به‌دست فراموشي سپرده شده‌، معرفي مسبب يا مسببان سانحه مشمول مرور زمان شده و ديگر مسئولي پيگير ماجرا نيست. اين درست همان نكته‌اي است كه خانواده برخي شهدا اين حادثه چند سال پيش درباره آن هشدار دادند؛ «خاك سرد است و سردي مي‌آورد، نكند خون شهداي ما فراموش شود و به مرور زمان برخورد با مقصران يا مسببان آن به بوته فراموشي سپرده شود».

به‌نظر مي‌رسد مسئولان با اين حادثه احساسي برخورد كردند و براي كاهش فشارها اعلام كردند كه موضوع را تا حصول نتيجه پيگيري مي‌كنند. اگر رفتار آنها احساسي نبود چرا پس از گذشت 11سال هنوز ابهامات بسياري در اين‌باره باقي‌مانده، چه‌كسي مقصر بود، چرا هيچ برخوردي با مقصران نشد، چرا به وعده‌ها عمل نشد؟

جا دارد نمايندگان مجلس و قوه قضاييه و اصحاب رسانه رسيدگي به اين حادثه و برخورد با مقصران و مسببان آن را يك‌بار ديگر پيگيري كنند، زيرا با وجود گذشت 11سال از اين واقعه هنوز پاسخ شفافي به افكار عمومي داده نشده، افكار عمومي اقناع نشده و همچنان چشم‌انتظار نتيجه اقدامات مسئولان مربوطه در اين‌باره هستند. كمترين فايده اقناع افكار عمومي و شفاف‌سازي علل واقعي اين حادثه، اين است كه جامعه طعم شيرين اجراي عدالت را خواهد چشيد و مطمئن خواهد شد كه پيگيري و استقامت در مسير دستيابي به حق، قطعا نتيجه‌بخش خواهد بود. آيا مسئولان وعده‌هاي خود را فراموش كرده‌اند؟ ياد و خاطره شهيد محمد كربلايي‌احمد و ساير همكاران شهيدمان در حادثه سقوط هواپيماي سي-130را گرامي مي‌داريم.

کد خبر 354457

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha